György László azt mondta, az Egyesült Államok, Kína és Európa versenyzik egymással, hogy ki tudja a legmodernebb technológiákat használni, Európában azonban kevés lehetőség van az önvezető és elektromos autók tesztelésére. A ZalaZONE járműipari tesztpálya azért fontos Európának, mert lehetőséget kínál ezekre a tesztekre - vélekedett.
Kitért arra is, hogy ebben a térségben is vannak járműipari fejlesztések. Magyarországon például jelenleg tízezer járműipari fejlesztőmérnök van - tette hozzá.
Ismertette, a 45 milliárd forintból megvalósuló tesztpálya Európa legnagyobb innovációs kutató-fejlesztő infrastruktúrája. Az első ütem átadásakor 150 multinacionális cég és hazai kutatóközpont jelezte kutatási és innovációs tevékenységgel kapcsolatos szándékát a tesztpályán - hangsúlyozta az államtitkár.
György László az Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában arról beszélt, a jövő az önvezető és kapcsolt autózásé, a balesetek tízből kilenc esetben ugyanis emberi mulasztás miatt történnek.
Az emberek szkeptikusak a technológiákkal kapcsolatban, pedig azok szerinte sokkal nagyobb biztonságot adnak az utakon és nagyobb környezeti tudatosságra adnak lehetőséget - közölte.
Hozzátette, ahhoz, hogy ezeket az autókat forgalomba lehessen helyezni, komoly teszteket kell végezni rajtuk.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!