Nielsen: a napi fogyasztási cikkek forgalma 7,7 százalékkal bővült a második negyedévben

Gazdaság, 2019.09.12

Magyarországon a napi fogyasztási cikkek forgalma értékben 7,7 százalékkal bővült a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg Európában 3,4 százalékos volt a növekedés - közölte a Nielsen piackutató csütörtökön az MTI-vel.

A 21 fejlett európai országot vizsgáló elemzés szerint, ha nem számítjuk a kiugró infláció miatt magas (19,4 százalékos) török adatot, akkor Magyarországon nőtt a leggyorsabban az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma.

A Nielsen a vizsgált országok mindegyikében bővülést regisztrált, a legmagasabb értékeket a visegrádi országokban: Lengyelországban 7,1 százalékos, Csehországban 6,6 százalékos, Szlovákiában 4,6 százalékos növekedést mért a második negyedévben. A lista végén található Finnország, Svájc, az Egyesült Királyság és Belgium, ahol a kiskereskedelmi forgalom bővülése értékben a második negyedévben 0,3 és 1 százalék között mozgott.

A magyarországi élelmiszerpiac az előző év végi 5 százalék alatti teljesítmény után, értékben 8,1 százalékkal bővült az április-júniusi időszakban, a vegyi áruk piaca, alulmúlva a korábbi trendet, 5,8 százalékkal nőtt.

Magyarországon az élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő átlagos árszínvonal-növekedés hatása a vizsgált időszakban 5,6 százalékos volt, míg Európában ez az érték 2,9 százalék volt.

A napi fogyasztási cikkek forgalmának növekedése mennyiségben Magyarországon 2,1 százalékos volt, Európában 0,5 százalékos. A közleményben megjegyzik, hogy az Európában mért átlagosan fél százalékos mennyiségi növekedés a húsvéti szezonnak tulajdonítható átmeneti bővülés, éves szinten volumenben stagnál a piac.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!