NielsenIQ: éves szinten 2,4 milliárd forintot költöttek a magyarok a súlyfelesleg leküzdésére

Gazdaság, 2021.04.29

Magyarországon a kiskereskedelemben a fogyókúrás készítmények forgalma 2020 áprilisa és 2021 márciusa között az előző év azonos időszakához képest 22 százalékkal, 2,4 milliárd forintra nőtt, ami mintegy 600 000 csomag készítményt takar - közölte a NielsenIQ csütörtökön az MTI-vel.

A hagyományos, januári év eleji fogyókúrás dömpinget csak a májusi súlyvesztési vágy múlja felül, ez a trend évek óta töretlen - írták. Az adatok pedig azt mutatják, hogy a tavalyi rendkívüli év sem tépázta meg a kategória forgalmát.

A közelgő nyár kedvez a súlykontrollt célzó termékeknek, minden 100, a kategóriára fordított forintból 60 kapszulára megy. A shake-ek (poralapú készítmények) képviselik az értékbeli forgalom egyharmadát. A tabletták, folyadékok, pezsgő- és rágótabletták összteljesítménye pedig hatról 8 százalékra nőtt.

A drogériák tartják vezető pozíciójukat mint az értékesítés centruma: az értékbeli és mennyiségi forgalom 90 százaléka itt realizálódik.

A NielsenIQ adatszolgáltató cég az Advent International portfóliójába tartozik, és csaknem száz országban végzett üzleti tevékenységével lefedi a világ népességének több mint 90 százalékát.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!