Az elemzés szerint bár sok vállalat vásárol új technológiát, a várt fejlődés elmarad, mert nem megfelelő a céges kultúra és hozzáállás, amelyek pedig az előnyök megszerzéséhez segíthetnék a társaságokat. A felmérés alapján csupán ötödével nő az üzleti hatékonyság, ha a technológiákat nem jól alkalmazzák.
Az elemzés szerint ahhoz, hogy egy vállalat agilis szervezetté váljon, üzleti hatékonyság kell: a válaszadók 42 százaléka állította, hogy a hatékony üzleti működés elérését követően nőtt a vállalat általános teljesítménye.
A közlemény idézi Wilhelm Frostot, WHU - Otto Beisheim School of Management kutatóját, aki elmondta: az üzleti fejlődés üteme sosem volt még ilyen fontos a vállalatoknak. Az alkalmazkodóképesség és az agilitás kritikus képességekké váltak. Hozzátette: azok a vállalatok, amelyek nem készülnek fel a már jelenleg is zajló változásokra, a szükséges készségek hiányában egyszerűen versenyképtelenné válnak a digitális piacon.
A globális kutatási eredmények szerint a vezetők harmada úgy gondolja, vállalata nem vonzó a tehetségek számára, emellett a munkavállalók negyede világszerte aggódik, hogy elveszti a munkáját a gépek miatt.
Joachim Skura, az Oracle HCM Applications stratégiai igazgatója rámutatott: rengeteg az olyan vállalat, amelyik alkalmaz ugyan technológiai megoldásokat, de nem integrálja azokat megfelelően az üzleti működésbe. Emellett a munkavállalók továbbra is tartanak attól, hogy a gépek veszélyeztetik az állásukat. Úgy vélte azonban, hogy a párharc helyett az emberi és a gépi munkaerő egymást támogatva fogja elősegíteni az üzleti növekedést.
A felmérés minden kontinensen, 23 országban, a többi között 850 humánerőforrás-vezető és 5600 dolgozó megkérdezésével készült.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!