Ezek lesznek 2022 legfontosabb SEO trendjei

IT/Tudomány, 2022.01.15

Az év eleje mindig a változás és a fejlődés időszaka, és ez az ember webhelyére is vonatkozik.

Macbook
A keresőmotorok folyamatosan egyre okosabbakká válnak és a keresőoptimalizálás (azaz a SEO) manapság fontosabb szerepet tölt be az online marketingben, mint valaha. Ha ön is azt szeretné, hogy webhelye a keresőtalálati oldalak tetején jelenjen meg, akkor folyamatosan figyelnie kell az aktuális SEO trendekre. Alábbi cikkünkben ehhez kínálunk segítséget az előttünk álló évre!

Mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia egyre több iparban jelenik meg, és ez alól az online marketing sem kivétel. A Google például már évek óta alkalmazza ezt a technológiát, hogy a lehető legjobb találatokat válogathassa össze kereső felhasználói számára.

A Google egyik legfontosabb rangsorolási szempontja (egy olyan tényező, ami alapján felállítja a találatok sorrendjét) az úgynevezett RankBrain algoritmus. A mesterséges intelligenciával működő RankBrain részletes működését természetesen titoktartás fedi, azonban több szakértő is úgy véli, hogy az algoritmus a felhasználói élményt hivatott értékelni a weboldalakon. Ide tartozik például, hogy hányan kattintanak rá egy találatra a keresőben vagy hogy mennyi ideig tart egy-egy látogatás egy adott webhelyen.

Ha erre szeretne optimalizálni, akkor olyan tartalmakat kell kínálnia célközönségének, amiket érdekesnek tartanak és amiket hajlandók minél tovább olvasgatni. Biztosítson hasznos információkat, fogalmazzon érthetően, használjon képeket tartalmaiban és összességében nyújtson pozitív böngészési élményt webhelyén.

Terjedelmes tartalmak

2022-ben egyre fontosabbak lesznek a hosszabb tartalmak. Ezek például a terjedelmes gondolatmenetek, a mély cikkek és a részletes útmutatók, amelyek rengeteg értéket kínálnak az olvasóknak.

Habár sok felhasználó inkább a vizuális tartalmakat preferálja, amelyek jobban támaszkodnak a képekre, illusztrációkra és videókra, a főleg szöveges tartalmaknak is megvannak a maguk előnyei. Félreértés ne essék, a vizuális elemek fontos részét képezik a SEO-nak, azonban a Google első sorban a szöveges tartalmakat értelmezi és indexeli, és ezek alapján rangsorolja őket a találati oldalakon. A hosszabb szöveges cikkek több egymáshoz kapcsolódó kulcsszót célozhatnak meg egy témán belül, így egyszerre több keresésre tekintheti őket ideális találatnak a Google.

Egykor elegendő volt csak teleszórni mindenféle kulcsszóval a tartalmakat, és lehetett bízni benne, hogy jól rangsorolnak majd. Ez manapság már nem működik, és alapos kulcsszókutatásra van szükség a legjobb szavak és kifejezések összegyűjtéséhez.

Egyre fontosabbak a mobilok

Sokan szinte mindenre mobileszközüket használják, és egyes becslések szerint 2025-re 4-ből 3 fő kizárólag csak egy okostelefonról böngészi majd el az internetet.

A mobilbarát jelleg már 2015 óta rangsorolási szempont a Google szemében, 2019-től pedig a webhelyeket első sorban a mobilos működésük alapján értékeli a Google az asztali helyett. Ha tehát az elmúlt években nem frissítette webhelyét reszponzív designra, akkor 2022-ben ez legyen az egyik legelső feladata.

A Google ebben több eszközzel is segít (mobilbarát jelleg PageSpeed Insights stb. ), amelyekkel ellenőrizheti, hogy webhelye megfelel-e a keresőmotor elvárásainak, és hogy hogyan javíthatja tartalmait a főbb szempontok alapján.

A Google EAT elve

A Google az előző néhány év során rendszeresen emlékeztetett bennünket arra, hogy a minőségi tartalmakat tartja a legfontosabbnak minden más tényező felett. Ezt támasztja alá a 2019-es „EAT” frissítés, amely a „szakértelem, tekintély és megbízhatóság” szavak angol rövidítése. A Google igyekszik olyan webhelyekről tartalmakat megjeleníteni, amelyek minőségi információkat kínálnak. Ez különösen fontos az olyan cégek számára, amelyek egészségüggyel pénzügyekkel vagy általános jóléttel foglalkoznak, és tartalmaik súlyos hatással lehetnek olvasóik életére. Az orvosi lapok, újságírói cikkek és pénzügyi tanácsadók tartalmait a Google szigorúan értékeli EAT szempontjából, de valójában bármilyen témában (gasztronómia, kertgondozás stb. ) fontos, hogy a tartalom egy hozzáértő személytől származzon.

A Google egyelőre csak a munkatársai segítségével képes ellenőrizni a tartalmak EAT értékét. Ezek az alkalmazottak egész nap webhelyeket vizsgálgatnak, és megpróbálják kideríteni, hogy a rajtuk található információk mennyire felelnek meg a felhasználók releváns kereséseihez. Ezzel egyszerre tesztelik és javítják a rangsoroló algoritmus teljesítményét, ami folyamatosan egyre okosabbá válik. Az információ minősége mellett a szerző szakmai tudása is sokat számít, főleg a pénzügyi és egészségügyi tartalmak esetében. Amennyiben webhelyére szakértők is írnak tartalmakat, mindenképpen tüntesse fel őket szerzőkként, és hivatkozzon is saját profiljaikra, hogy a Google igazolni tudja a tartalmak szakmai értékét és hitelességét.

A videós tartalmak továbbra is hódítanak

A videók már évek óta az internet legnépszerűbb tartalmai, és ez 2022-ben sem lesz másképp. Csak a YouTube-on naponta 5 milliárd videót tekintenek meg a felhasználók, és akkor még nem is említettük a Facebookot vagy az Instagramot.

SEO szempontjából a YouTube a legalkalmasabb platform a videók megosztására, hiszen a Google saját termékeként előnyt élvez a keresőtalálatok között. A YouTube (vagy bármilyen más) videókra ugyan azok a tartalommarketing-elvek vonatkoznak, mint a többi tartalomtípusra: igyekezzen minőségi, hasznos, érétkes videókat készíteni célközönségnek, hogy legyen mivel megnyernie őket a kiszemelt platformokon.
(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!