Felújítja a MÁV a szolnoki vasútvonalat, jelentős változás lesz a forgalomban

Kék hírek, 2019.10.31

Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy a 13.24 órakor kiadott, Felújítja a MÁV a szolnoki vasútvonalat, jelentős változás lesz a forgalomban című anyagunkban a közlő pontosította az általa korábban elmondottakat.



Az 1. bekezdés helyesen:



Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása, az utasoknak az egypályás közlekedés miatt hosszabb menetidővel, változó menetrenddel, megnövekedett forgalmi nehézségekkel kell majd számolniuk - hívta fel a figyelmet a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.


Felhívjuk tisztelt felhasználóink figyelmét, hogy a hitelesség érdekében a javításokat hajtsák végre a felhasznált anyagon!

PONTOSÍTOTT VÁLTOZAT - Felújítja a MÁV a szolnoki vasútvonalat, jelentős változás lesz a forgalomban

Budapest, 2019. október 31., csütörtök (MTI) - Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása, az utasoknak az egypályás közlekedés miatt hosszabb menetidővel, változó menetrenddel, megnövekedett forgalmi nehézségekkel kell majd számolniuk - hívta fel a figyelmet a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.

Loppert Dániel az MTI-nek elmondta, hogy a szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak, a teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, amelyen jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak - tette hozzá.

A szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrend szerinti közlekedés javítása, az új KISS típusú emeletes motorvonatok érkezéséhez szükséges infrastruktúra és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében szükséges a pálya kritikus szakaszainak karbantartása, amelyre a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át - tette hozzá.

A kommunikációs igazgató ismertette, hogy elavult az infrastruktúra a csaknem 100 kilométeres szakaszon: mintegy 14 kilométeren van állandó és 9 kilométeren ideiglenes forgalomkorlátozás. Az átépítés nagyrészt erre a 25 kilométeres szakaszra összpontosul majd, ezen belül is a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.

Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt felújítják a vágányokat, cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat, emellett szükség szerint javítják a biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket is. Ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon - jegyezte meg.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!