A közleményben ismertették, hogy a közvetítői eljárás (mediáció) gyors, költségkímélő lehetőség a peres konfliktus lezárására. Az eljárás során ugyanis egy - a felek által felkért - pártatlan közvetítő hatékonyan segít a vita rendezésében, a problémák megoldásában.
A közvetítői ügyelet alatt az ügyfelek a bírósági eljáráshoz kapcsolódó közvetítői eljárást érintő kérdéseik mellett eljárást is kezdeményezhetnek. Az ügyeletes közvetítő részletes tájékoztatást ad az ügyfeleknek a mediáció előnyeiről, az eljárás menetéről és az igénybevétel feltételeiről. Az ügyfelek eljárás iránti kérelmét rögzítik vagy - igény szerint - formanyomtatványt adnak nekik a közvetítői eljárás megindítására irányuló kérelmükhöz - írták.
Felhívták a figyelmet arra, hogy bírósági közvetítés csak peres eljárás megindításával egyidejűleg vagy peres eljárás alatt biztosítható, így az ügyelet csak peres eljáráshoz kapcsolódó közvetítésről adhat információkat.
A közvetítői ügyelet munkatársai a főváros teljes területéről várják a bírósági közvetítés iránt érdeklődőket - tették hozzá.
A szolgáltatást minden csütörtökön 14 és 16 óra között a PKKB Markó utcai épületének ügyfélsegítő helyiségében vagy ugyanebben az időben a +36-1-354-6387-es telefonon lehet igénybe venni. Az ügyelet elektronikusan a
[email protected] e-mail címen érhető el.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!