Az ellenzéki képviselő hangsúlyozta: a hazai áruszállítás kétharmada közúton zajlik, az ágazat "lélegeztetőgépen tartja az országot" az ellátás biztosításával, így nemzetgazdasági érdek, hogy ez a rendszer ne sérüljön.
Hozzátette, a környező országok mindegyike lépett már saját fuvarozóinak támogatása érdekében, versenyelőnybe hozva ezeket a cégeket a magyar piacon is.
Azt is szorgalmazta, hogy a fuvarozókat nyilvánítsák közfeladatot ellátó személyeknek, a határokon pedig biztosítsanak nekik ingyenes koronavírus-gyorstesztet.
A Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter által a nap folyamán bejelentett 1345 milliárdos akciótervről szólva a jobbikos politikus kifogásolta, hogy a kormányzat nem áll el a Budapest-Belgrád vasútvonal összességében ezermilliárd forintos felújításától.
Óriási az aránytalanság: egyfelől ezermilliárd forint erre az "őrült projektre", másfelől hetvenmilliárd forint azoknak az egészségügyi dolgozóknak, akik a koronavírus-járvány elleni harc frontvonalában küzdenek, és adott esetben az életüket kockáztatják azért, hogy magyar honfitársainkat meg tudják menteni - tette hozzá.
Ander Balázs azt is kifogásolta, hogy az akcióterv csupán 55 milliárd forintnyi terhet róna a bankokra, amelyek korábban családok tízezreit tették földönfutóvá, juttatták koldusbotra, például "a devizahiteles csalásokkal".
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!