Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a stratégia célja, hogy az európai fogyasztók aktív szerepet kapjanak a zöld- és digitális átállásban.
Mivel a koronavírus okozta világjárvány jelentős kihívások elé állította a fogyasztókat és komoly hatással van a mindennapjaikra, a stratégia prioritásokat és kulcsintézkedéseket határoz meg, amelyeket a következő öt évben a tagállamokkal közösen, európai és nemzeti szinten kell végrehajtani. A stratégia többek között magába foglal egy új jogalkotási javaslatot, amelynek célja, hogy a fogyasztók jobb tájékoztatást kapjanak a fenntarthatóságról, és hogy a hatályos jogszabályok igazodjanak a digitális transzformációhoz. Azzal is foglalkozik, hogy miként lehet javítani a fogyasztóvédelmet és az ellenállóképességet a koronavírus-járvány alatt és azt követően. Ezenkívül a stratégia része egy Kínával közösen kialakítani tervezett termékbiztonsági cselekvési terv is.
Didier Reynders, az Európai Bizottság igazságügyi biztosa a stratégia bemutatásakor azt monda, mivel az európai fogyasztók a globális változás legfontosabb szereplői, magatartásuk döntőnek bizonyulhat. A fogyasztókat támogatni kell abban, hogy fenntartható döntéseket hozzanak, és minden körülmények között biztosítani kell jogaik védelmét. Az új stratégia olyan intézkedéseket vezet be, amelyek előmozdítják a tisztességes digitális és zöld társadalmat, szem előtt tartva, hogy a fogyasztói magatartás hatása túlmutat az egyes tagállamok határain - emelte ki az uniós biztos.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!