Kínában megszabták a kormányzati hivatalok irodái számára vásárolt székek és asztalok minimális élettartamát

Külföld, 2016.06.21

Pekingben meghatározták a kormányzati hivatalok számára vásárolt asztalok és székek használatban tartásának minimálisan kötelező időtartamát, egyúttal maximálták a munkához használt laptopok árát - erről a pénzügyminisztérium közleménye nyomán adott hírt a helyi média kedden.

A szigorú takarékosság jegyében hozott intézkedések szerint az irodai bútoroknak 15 évig kell szolgálniuk, a notebookok pedig nem kerülhetnek többe 7 ezer jüannál (297 ezer forint). A követelményeket illetően nemcsak a legrövidebb használati idő és a legmagasabb bekerülési költséget állapították meg, hanem például azt is, hogy legfeljebb hány darab és milyen teljesítményű eszköz beszerzése engedélyezett.

Ezek között tételenként felsorolták a számítógépeket, a nyomtatókat, a fénymásoló gépeket, a szkennereket, valamint a székek és asztalok mellett az ülőgarnitúrákat, a teázó asztalokat és az iratszekrényeket.

Azt is előírták, hogy a települési önkormányzatok asztalaira nem költhetnek többet 3 ezer jüannál (127 ezer forint), míg a székekre legfeljebb 800 jüan (34 ezer forint) juthat. Az értékes fából készült luxus bútorok használata szigorúan tilos.

Az új szabályok minden tekintetben sokkal szigorúbbak, részletezőbbek és konkrétabbak a korábbiaknál. Erre utal, hogy például az irodabútorok "élettartamára" vonatkozó korábbi, "hosszú időtartamra szóló" kifejezést "tizenöt évre" változtatták.

Az irodai műszaki eszközök vásárlásakor szempontként kell figyelembe venni a biztonságot, a kompatibilitást, az alacsony áramfogyasztást és a karbantartás egyszerűségét. A kiemelt minőséget képviselő termékek beszerzésére nincs korlátozó határérték.

Sajtóbeszámolók utalnak arra, hogy a kínai állami számvevőszék 2012-es ellenőrzései során legalább egy minisztérium fennakadt a hálón, mert nem tartotta magát a korábbi előírásokhoz. A közelebbről meg nem nevezett tárca 37,7 millió jüant (1,6 milliárd forint) költött liftekre és bútorokra.

A burjánzó hivalkodás, fényűzés visszafogása céljából Kínában tavaly év elején már országosan korlátozták a hivatalnokok irodáinak méretét a legalacsonyabb szinttől a miniszterekig.

A miniszteri rangú vezetők és a tartományi kormányzók irodájának maximális területét 54 négyzetméterben határozták meg, helyetteseiknek pedig - papíron - 42 négyzetméter jutott. Az osztályvezetők elvileg már csak 30, helyetteseik pedig 24 négyzetméteres irodát tarthatnak fenn a vendégek fogadására alkalmas térrel együtt.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!