Marosvásárhelyi iskolaügy - Kétkedve fogadta a katolikus iskola újraalapításáról szóló törvény elfogadását az erdélyi magyar sajtó

Külföld, 2018.02.08

Kétkedve fogadták a marosvásárhelyi katolikus iskola újraalapításáról szóló törvény szerdai parlamenti elfogadását az erdélyi magyar újságokban csütörtökön megjelent véleménycikkek szerzői.

A Krónika című napilap az iskolaügyről szóló szerdai parlamenti vita internetes közvetítése alapján megállapította: teljesen mindegy, tegnap épp melyik tábor szidta, illetve vette védelmébe a magyarokat, mindez a román politikusok esetében mindössze konjunktúra függvénye.

"Ugyanazok a szociáldemokraták, akik most teljesen normálisan, európai szemléletmód alapján érveltek a marosvásárhelyi római katolikus iskola újraalapítása mellett, pár évvel ezelőtt kormányt buktattak egy szintén marosvásárhelyi oktatási intézet, az orvosi és gyógyszerészeti egyetem magyar karának létrehozása miatt. Másrészt azok a liberálisok, akik korábban teljesen természetesnek nevezték egy kisebbségi kerettörvény elfogadását, ezúttal etnikumközi atrocitásokat vizionáltak a felekezeti iskola újbóli létrehozása okán" - példázta a cikkíró.

A Krónika ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a marosvásárhelyi iskola esetében is egy már meglévő, majd megvont jog visszaszerzésének kénytelen örülni a magyarság. "Nem az egyszer már létrehozott intézmény bővítését, gyarapodását ünnepelhetjük, hanem megengedik nekünk, hogy sikerként könyveljük el a megszüntetése előtti állapot helyreállítását. A marosvásárhelyi magyarok szempontjából mindez nyilvánvalóan jelentős lépés, az erdélyi magyar közösség perspektíváit tekintve azonban kevés, inkább sovány vigasznak számít ez az állandó tűzoltás" - állapította meg a Krónika vezércikkírója.

A Háromszék című napilap vezércikkírója akadálypályaként írta le, hogy az ellenzék az iskolaalapításról szóló törvény alkotmányossági normakontrollját kérte. Megjegyezte: míg az alkotmánybíróság megvizsgálja a jogszabályt, lejárhat a beiratkozási időszak. "Az iskola ellehetetlenítésén ügyködő helyi gépezet időhúzásra, az iskola mellett kitartó tanári és szülői közösség kifárasztására játszik" - állapította meg a cikkíró.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!