TV műsor

Összevontak két nagy kereskedelmi tévécsatornát Izraelben

Külföld, 2019.01.11

Összevonták a tízes és a Reset nevű kereskedelmi tévécsatornát Izraelben - jelentette a helyi média pénteken.

Az összevonás gyakorlatilag a kormánnyal szemben gyakran kritikus tízes csatorna beolvasztását jelenti, műsorainak és újságíróinak jelentős részét ugyanis átvette a Reset nevű médiavállalkozás. Az új, közös csatornát Resetnek, vagyis hálózatnak fogják nevezni.

Jövő hét szerdára ígérték az új műsorstruktúra elindítását, amellyel kapcsolatban egyelőre meglehetősen nagy a bizonytalanság. A feszültséget és a tanácstalanságot jelzi, hogy csütörtök reggel, a tízes csatorna hétköznap reggeli hírmagazinjának utolsó adásában a műsorvezetők élő adásban közölték, hogy még nem tudják hol és hogyan dolgoznak a jövő héten.

Az már bizonyos, hogy megszűnik a London és Kirschenbaum című, kora esti, a napi politikai történéseket mélyebben értelmező, érdekes interjúalanyokkal intellektuális beszélgetéseket folytató, tizenhat éve futó hírmagazin.

Egyelőre nem világos, hogy mikor folytatja munkáját Raviv Drucker, Izrael legnevesebb oknyomozó újságírója, a tengeralattjárók közbeszerzésével kapcsolatos korrupt ügyletek felderítője, akinek Benjámin Netanjahu miniszterelnök megtagadta, hogy interjút adjon. Forrás (Makor) című műsorának utolsó adásában azzal köszönt el, hogy szünet következik, de azt nem árulta el, hogy ez milyen hosszú lesz.

Az ügy előzménye, hogy a közelmúltban a kettes kereskedelmi tévécsatorna Keset (Szivárvány) és Reset (Hálózat) néven két csatornára oszlott, de továbbra is ugyanazt, a régi kettes csatornán létrehozott hírszerkesztőséget működtették, ugyanazokat a hírműsorokat sugározták. Mellettük a tízes tévé színesítette a kínálatot az izraeli tévénézők számára.

A gazdasági helyzet, a szűkös reklámpiac azonban nem tudott eltartani három kereskedelmi csatornát, és ezért fél évvel ezelőtt gazdasági okokból a Reset és a tízes tulajdonosai az egyesülés mellett döntöttek.

A kereskedelmi tévék ellenőrző bizottságának vezetője ellenezte összeolvadásukat, mert attól tartott, hogy ezzel növekszik az új, nagy intézménynél a monopólium veszélye. Ajúb Kara kommunikációs miniszter azonban menesztette állásából, és ezzel lehetővé tette a két médiavállalkozás egybeolvadását.
(MTI)


Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!