Hatvannégy ország képviselői vettek részt a NOB budapesti szemináriumán

Sport, 2019.06.06

Hatvannégy ország olimpiai bizottságának képviselői vettek részt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) háromnapos, csütörtökön zárult budapesti marketing szemináriumán.

A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) honlapja szerint a 2015-ben indult szeminárium-sorozat célja az olimpiai marketinggel kapcsolatos tudás és információk átadása, a különböző nemzetközi és nemzeti gyakorlatok, esettanulmányok bemutatása és az ezekkel kapcsolatos eszmecserék a nemzeti olimpiai bizottságok között.

A budapesti eseményen a többi között bemutatták a jövő évi tokiói olimpiát népszerűsítő szlovéniai fesztivált, emlékeztetve: a csehektől eredő ötletet a NOB is magáévá tette, s már a tavalyi phjongcshangi téli játékok előtt is voltak hasonló rendezvények. Ezek lényege, hogy az emberekhez közelebb hozzák az olimpizmust, s megismertessék velük a sportágakat.

Szó esett a NOB támogatói és partnerei által bevezetett újításokról és a társadalmi, valamint környezettel kapcsolatos felelősségvállalásról is.

Elhangzott: a tervek szerint a tokiói olimpia eseményeinek élő közvetítéseit elérhetővé teszi az Olympic Channel a nemzeti olimpiai bizottságok számára, így várhatóan a MOB weblapján és Facebook-oldalán is lehet majd látni a versenyeket.

A vendégek között volt Susanne Daisley Lyons, az Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának (USOC) elnöke is, aki elmondta, hogy az idén 125 éves USOC fókuszában a 2028-as Los Angeles-i olimpia előkészítése áll, emellett lényeges feladatként nevezte meg a sportolók jogait és kötelezettségeit illető, szerinte "részleteiben még tisztázandó" kérdéskört.

Idén ez volt a NOB első szemináriuma, szeptember elején Rómában, majd a hónap végén Párizsban kerül sor hasonló találkozókra.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!