Bármennyire is tartós járműveket gyártanak a bajorok, ezeknek a másodkézből származó autóknak közös jellemzőjük, hogy a magas futásteljesítmény miatt kopó alkatrészeik általában javításra vagy cserére szorulnak.
Mikor szorul javításra vagy felújításra a kormánymű?
A javítás időszerűségét leggyakrabban kormányzás során felmerülő rendellenességek mutatják. A kanyarodáskor hallható kopogás, nehezen elfordítható kormánykerék és az autó alatti olajfoltok mind hibára utalhatnak.
Az egyik legjellemzőbb BMW típushiba
A BMW modellek bár megbízhatóságukról és tartósságukról híresek, de egyik legjellemzőbb problémájuk a kormánymű meghibásodása, amelyet csak speciális szaktudással rendelkező
szervizekben tudnak javítani. Ráadásul gyakran még ez a szakértelem sem elég, hiszen a kormánymű sok esetben nem is javítható. Nagyon fontos, hogy ezeket a javíthatatlan kormányműveket ne is próbálják megbuherálni, mert balesetveszélyt okozhatnak.
A kormánymű javításának folyamata
- Átvétel: a szükséges adatok rögzítése digitális űrlapon történik, akár már előre a kapcsolatfelvételkor, de legkésőbb a kormánymű átvételekor. A megfelelő ügyfélélményt a státuszváltozásokhoz kapcsolódóan SMS-ben történő tájékoztatás segíti.
- Hibafeltárás: a folyamat természetesen a szétszereléssel indul, amelyet az egyes alkatrészek tisztítása és alapos vizsgálata követ. Ekkor derül ki, hogy javítható-e a berendezés. Sajnos azonban a kormányműházon található repedés vagy törés kizárja a javítás lehetőségét, ilyenkor mindig teljes csere szükséges, hiszen a nem megfelelő korrekció életveszélyt okozhat. A hiba analizálása egy megbízható cégnél ingyenes kell, hogy legyen, és a felújításnak is bőven ki kell jönnie 100. 000 forint alatt. Kedvezőtlen diagnózis esetén a teljes csere azonban több százezres tételre is rúghat.
- Az alkatrészek ellenőrzése, javítása: ekkor a láthatóan sérült vagy elhasználódott alkatrészeket és a gumi tömítéseket újakra cserélik. A munka magas színvonalát és a hosszú élettartamot garantálja, hogy a javítás során csak minősített szállítóktól származó gyári alkatrészek kerülnek beszerelésre.
- Tesztelés: a profi szervizek sajátossága, hogy a 100%-os siker érdekében a javítást követően üzemmeleg körülmények között, speciális készülékkel elvégzik a tömítettség ellenőrzését
- Átadás: az igazán professzionális munkavégzés ismérve nem csak az, hogy kipróbálás után adják át a kormányművet, de teljeskörű garanciát is vállalnak munkájukra.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!