Metrófelújítás - MSZP: Tarlós és Wintermantel állításai cáfolhatók

Választás 2018, 2014.07.28

Kunhalmi Ágnes budapesti MSZP-elnök szerint Tarlós István főpolgármester és Wintermantel Zsolt közlekedési tanácsnok hazudik a budapesti metróhálózat korábbi fejlesztéseivel kapcsolatban, állításaik tételesen cáfolhatók.

A szocialista párt budapesti elnöke mindezt arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy Tarlós István és Wintermantel Zsolt hétfői közleményében azt írta: az ellenzéki párt úgy próbál tenni, mintha két évtizeden át ütemterv szerinti, szakszerű munka folyt volna, de ez nem több kétségbeesett kampánykísérletnél. Kifejtették: nem csináltak semmit a kisföldalatti szerelvényeivel, a 2-es metró felújítását elkezdték, de a szerelvényeket és a biztosítóberendezést is az új városvezetőség szerezte be, a 4-es metró építésébe "felelőtlenül" fogtak bele, a 3-as vonal felújításáról pedig húsz éven keresztül semmilyen döntést nem hoztak.

Kunhalmi Ágnes közölte: a kisföldalatti felújítása során 1996-ban a járművek új fényezést, üléseket, borítást, padlóburkolatot, lámpatesteket kaptak, kicserélték az alagútkerekeket és a forgóvázakat, valamint megújult az ajtók működtetése.

A 2-es metró felújításával kapcsolatban azt írta: az első új metrók 2009 elején már Budapesten voltak, a forgalomba állítást a kormányváltás után a Nemzeti Közlekedési Hatóság állította le 2010 nyarán, a biztosítóberendezést pedig csak az összes Alstom szerelvény forgalomba állása után lehetett lecserélni.

A 4-es metró építését - folytatta Kunhalmi Ágnes - az első Orbán-kormány akadályozta meg, majd a baloldali kormányok támogatásával kezdték újra építeni, 2010-ban már szerkezetkész állapotban volt, de Tarlós István városvezetésének további csaknem négy év kellett a fennmaradó munkák elvégzéséhez. Hozzátette: a fideszes vezetőség azóta sem tett semmit annak érdekében, hogy a metróépítés második szakaszát folytatni lehessen, noha tudnia kellene, hogy jelenlegi hosszában az új vonal nem tölti be eredetileg tervezett funkcióját.

A politikus közölte továbbá: a 3-as metró meghosszabbítása és felújítása már Budapest 2008-as Integrált Városfejlesztési Stratégiájában is szerepelt, és a BKV-nál is készültek a felújításra vonatkozó tanulmányok.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!