Nagy-Vargha Zsófia a Mathias Corvinus Collegium által szervezett MCC Feszt pódiumbeszélgetésén hozzátette, szeretnék megerősíteni azokat az eljárásokat, amelyek hosszabb távon képesek követni egy-egy tehetség útját, így a programok működtetői is több visszacsatolást kaphatnak.
Terveik között szerepel, hogy a tehetségazonosító rendszert szélesebb körben elterjesszék az iskolákban, ehhez kapcsolódva képezzék a közreműködő pedagógusokat, valamint adatalapú működéssel felhasználóbarát programkínálatot alakítsanak ki - ismertette.
Nagy-Vargha Zsófia szólt arról is, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a természettudományos tárgyakra, valamint a lányok megszólítására, továbbá a Magyarország által rendezett nemzetközi diákversenyekre, köztük az informatikai olimpiára, az ifjú fizikusok világversenyére vagy a közép-európai matematikai diákolimpiára.
György László, a Tanítsunk Magyarországért! program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy a folyamatosan bővülő projekt ma 4700 gyermeket ér el, velük 1100 mentor foglalkozik a kezdeményezéshez csatlakozott 17 felsőoktatási intézmény közreműködésével.
A kormánybiztos elmondta, a mentorálás hatására a jellemzően elzárt településeken, szerény körülmények között élő gyermekek igazolatlan hiányzása csökkent, és javultak az érdemjegyeik.
Ősztől 200 vállalat csatlakozik a programhoz, ezek házigazdaként bemutatják a gyárkapun belüli tevékenységet. A korábbi tapasztalatok szerint a mentoráltak körében érdeklődést keltettek és népszerűek voltak a gyárlátogatások.
György László hozzátette, kimondottan büszke a mentori tevékenységet végző fiatalokra, akik közül sokan szintén hátrányos helyzetű településekről jutottak el a felsőoktatásba.
"A mentorok szinte kivétel nélkül arról számoltak be, hogy sokat kaptak attól, hogy látták fejlődni a pártfogoltjaikat" - mondta.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!