A TIM ugyanakkor közleményben emlékeztetett, hogy a közlekedés biztonsága és a szolgáltatás megbízhatósága a legfőbb cél, a változásról mindenkit időben tájékoztatnak. Amint arról portálunkon
korábban már beszámoltunk a Tram-Train végleges menetrendje és ezáltal az ingyenesség megszűnése is több tényezőtől függ. Az egyik ilyen tényező, hogy a vasútvillamos nyílt pályán fel tudjon gyorsulni 100 km/h sebességre. A másik, hogy Szegeden kiiktassanak néhány megállót, valamint az is, hogy megérkezzen az a 4 szerelvény, amellyel teljes lehet a Tram-train flotta. Ebből az első kritérium már korábban megoldódott. A Technológiai és Ipari Minisztérium ugyanakkor kérdésünkre elmondta, hogy az utasok számára ingyenes próbaüzem akkor érhet véget, amint a bővebb menetrendi kínálat biztosításának minden szükséges műszaki feltétele megteremtődött. A minisztérium egyébként heti jelentést kért az üzemeltető vasúttársaságtól azzal kapcsolatban, hogy milyen előrehaladást értek el a projektben. A TIM egyébként közleményében emlékeztetett, hogy az új technológiával szemben is a legfontosabb elvárás a közlekedés biztonsága, valamint a szolgáltatás megbízhatósága. A régió első vasútvillamosa, amely két megyei jogú várost köt össze az egyik legforgalmasabb szakaszon jött létre, így teremtve tiszta, közvetlen és akadálymentes közlekedési kapcsolatot. A TIM közleményében megjegyezte, hogy a szaktárca és a MÁV-Start előzetesen, időben tájékoztatja majd az utazóközönséget az esetlegesen bekövetkező változásokról.
A kormány átfogó térségi vasútfejlesztést valósít meg a Dél-Alföldön, melynek következő elemeként zajlik a villamosítást is tartalmazó pályafelújítás a Szeged-Röszke szakaszon - tette hozzá a minisztérium közleményében.
Egyébként portálunk úgy tudja, hogy nagy az érdeklődés a Tram-Train vezetői tanfolyam iránt, hiszen az SZKT villamosvezetői közül sokan szeretnének inkább a vasútvillamos vonalára kerülni elsősorban a jobb fizetés miatt.
(Webrádió)
Címkék
Tram-Train
Véleménye van? Szóljon hozzá!