Mint mondta, ha csökkentik ezeket a "világrekordszintű" terheket, azzal egyszerre támogatják a lakosságot - amely a nyugat-európai bérek hatodából-hetedéből él, de majdnem ugyanannyit fizet egy liter üzemanyagért, mint a kontinens másik felének lakói - és a vállalkozásokat is.
Ezek a költségek rontják a magyar vállalkozások egyébként sem rózsás versenyképességét - mondta, jelezve, a nap folyamán benyújtandó indítványuk elfogadása esetén 36 milliárd forinttal csökkenne a büdzsé bevétele.
Volner János szerint az Orbán-kormány korábban többször is azt ígérte, hogy csökkenti ezeket a terheket, ez aztán nem történt meg. Megemlítette: az autósokat olyan közterhek is sújtják Magyarországon, mint a máshol nem ismert regisztrációs adó, a vagyonszerzési illeték, és a - szerinte az eredeti funkcióját el nem látó - parkolási rendszer tarifaemelései miatt Budapest belső kerületeiben "néhány négyzetméternyi aszfalt Magyarországon több pénzt keres, mint egy minimálbérért gályázó munkás".
Kérdésre válaszolva Volner János úgy nyilatkozott, nem lát pártszakadásra utaló jeleket a Jobbikban, és úgy gondolja, neki ebben a pártban van a helye.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!