Csatlakozott a posta az MNB fogyasztóvédelmi tevékenységéhez

Gazdaság, 2017.06.23

A fogyasztók a postákon is hozzájuthatnak a mindennapi pénzügyi ismereteket fejlesztő általános és szezonális információkhoz a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Posta együttműködési megállapodása értelmében - közölte a jegybank pénteken.

A Magyar Posta biztosítja, hogy egész évben, illetve egy-egy időszaki tájékoztató kampányhoz kapcsolódva az MNB pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató kiadványait és társadalmi célú rövidfilmjeit elérhetővé teszi a postákon, illetve egyéb felületein, ahol további közös fogyasztóvédelmi cikkeket is megjelentet.

A jegybank jelenleg is zajló nyár eleji lakossági kampányában főként az utazáshoz kötődő pénzügyi tudnivalókra - utasbiztosításokra, bank- és hitelkártya használatra - hívja fel a figyelmet honlapján, Facebook oldalán, több kereskedelmi áruházlánc üzletében, és a mostani megállapodás alapján a postákon is.

A közlemény szerint az őszi iskolakezdés idején a diákok pénzügyei kerülnek a tájékoztatás középpontjába, az év végén pedig jellemzően a "karácsonyi" hitelek és a gépjármű-biztosítások jellemzőiről szóló kiadványok lesznek elérhetőek.

A jegybank utalt a pénzügyi kultúra területén végzett nemzetközi felmérésre, amely szerint Magyarország felnőtt lakosságának egy része nem kellő körültekintéssel tervezi pénzügyeit, és a fontosabb döntések előtt sem tájékozódik alaposan. A pénzügyi tudatosság fejlesztése, és ehhez kapcsolódóan a pénzügyi információknak és hasznos tudnivalóknak a fogyasztók minél szélesebb köréhez való eljuttatása érdekében az MNB idén márciusban megállapodást kötött több kereskedelmi áruházlánccal, és ehhez nemrég további szereplők is csatlakoztak.

A jegybank a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében kész újabb partnerekkel is hasonló megállapodásokat kötni - közölték.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!