Dinamikusan nőtt az állateledelek piaca tavaly

Gazdaság, 2018.02.21

Dinamikusan nőtt az állateledelek piaca, 2017. február és 2018. január között kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet költöttek a magyarok - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.

Az MTI-nek szerdán küldött közlemény szerint a forgalom ebben az időszakban meghaladta a 60 milliárd forintot, ami mintegy 160 tonna állateleséget jelent.

Kutyaeledelre értékben közel 35 milliárd forintot, 7 százalékkal többet költöttek tavaly a magyarok. Ebben az időszakban 117 tonna kutyaeledel került a négylábúak tálkájába, nagyjából 60-40 százalékban nedves és száraz táp. A Nielsen közölte: az eladások közel négyötöde a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekre koncentrálódik.

A macskaeledelek piaca szintén dinamikusan nőtt: 2017. február és 2018. január között értékben 11 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest, elérte a közel 26 milliárd forintot. Az eladott macskaeledel meghaladta a 43 tonnát, ami 9 százalékos emelkedés. A nedves cicaeledel az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét teszi ki, ez közel 100 millió alutasakot és konzervet jelent.

Macskaeledelnél is koncentrált az eladás, ugyanakkor a kisebb, 200 négyzetméteres üzletek viszik el az értékben a forgalom ötödét - mondta Hajnal Dóra a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!