Nielsen: 10 százalékkal nőtt a napozószerek forgalma

Gazdaság, 2017.06.27

A napozószerek forgalma mennyiségben 10 százalékkal, értékben 1 százalékkal nőtt 2016. júniusa és 2017. májusa között az előző év azonos időszakához képest a Nielsen piackutató adatai szerint.

A társaság által vizsgált kereskedelmi láncoknál az eladás értékben megközelítette a kétmilliárd forintot, ami mennyiségben közel 200 ezer liter napozóterméket jelent. Az eladások több mint harmada sajátmárkás termék volt.

A nemzetközi kereskedelmi láncok több mint egymillió flakonnyi napvédő, illetve napozás utáni terméket értékesítettek 2016. június és 2017. májusa között, 4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - ismertették.

A napozáskor használatos termékek piaca változatlan, ugyanakkor a napozás utáni szereké jelentősen nőtt. Feltörekvő szegmens még az önbarnító napozószereké, de a gyermekeknek és babáknak való fényvédő termékek piaca is bővült.

A forgalom közel háromnegyedét a napkrémek tették ki, állag alapján a krémek és a napvédő spray-k fogytak a legjobban - tették hozzá.

A Nielsen adataiból az is kiderült, hogy a megvásárolt termékek közel fele magas fényvédelmet nyújtó, 30-50 faktoros volt. Az alacsony, 6 faktor alatti termékek iránti kereslet mind mennyiségben, mind értékben jelentősen visszaesett a vizsgált időszakban.

A kiszerelések közül a 200 milliliteres termékek voltak népszerűek - közölte a Nielsen.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!