Túri Anikó: felülmúlta a várakozásokat a lakásbiztosítási kampány

Gazdaság, 2024.04.15

Felülmúlta a várakozásokat a márciusi lakásbiztosítási kampány, az előzetes adatok szerint összesen több mint 461 ezer új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, illetve kötöttek újra az ügyfelek - jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára hétfőn, a tárca és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) közös budapesti sajtótájékoztatóján.

Túri Anikó kiemelte: körülbelül 1 millió ember átlagos értéken számolva 18 ezer milliárd forint értékű ingatlana áll most korszerűbb, jobb ár-érték arányú védelem alatt.

A lakásbiztosítások elterjedtségének növekedése az előzetes adatok alapján elérte a 2,2 százalékpontot, jelenleg a biztosított hazai lakóingatlanok aránya 74 százalék, míg a kampány előtt 72 százalék volt - közölte az államtitkár.

Kandrács Csaba, az MNB alelnöke ismertette: az előzetes adatok szerint mintegy 175 ezer szerződést korábbi biztosítójuknál kötöttek újra az ügyfelek, 285 ezren pedig új lakásbiztosítási szerződést kötöttek.

Túri Anikó elmondta: a kampány életre hívásának célja a családok vagyoni biztonságának elősegítése, fokozása volt. Magyarországon hagyományosan az ingatlan a legfontosabb vagyontárgy, ezért is szerette volna a kormányzat a lakásbiztosításhoz kapcsolódó pénzügyi döntésre felhívni a figyelmet.

Kiemelt cél volt a verseny fokozása is a biztosítási piacon, ezt szintén teljesítette a kampány. A kedvező hatások már februárban érezhetőek voltak, nőtt a verseny a biztosítók között - fejtette ki az államtitkár.

Hozzátette, hogy a lakásbiztosítási kampány nem egyszeri alkalom volt, a tervek szerint a tapasztalatok kiértékelése után 2025-ben is meghirdetik majd.

Kandrács Csaba kiemelte: a kampány eredményeképpen a lakásbiztosítások nettó növekménye 97 ezer darab. Az ügyfelek a kampány során 188 ezer régebbi biztosítást szüntettek meg.

A biztosítási piac nagyobb része nyertese volt a növekedésnek. Magyarországon 14 biztosítónak van lakásbiztosítási terméke, közülük csak kettő vesztett ügyfeleket. Az élénk piaci versenyt mutatja, hogy a négy legnagyobb biztosító is aktív volt a kampány során, az új szerzések kétharmada hozzájuk köthető - jelezte.

Az MNB alelnöke kiemelte azt is, hogy az átlagosnál erőteljesebb volt az érdeklődés a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások iránt.

A lakásbiztosítási kampány kiemelkedően sikeres volt, elérte célját, megmozgatta a piacot, növelte annak méretét és erősítette a fogyasztók pénzügyi tudatosságát - értékelte Kandrács Csaba.

Kovács Zsolt miniszteri biztos hangsúlyozta: korábban éves szinten 300-400 ezer lakásbiztosítási szerződésen változtattak az ügyfelek, most a kampány hatására egy hónap alatt több mint 461 ezer új, illetve megújított szerződést kötöttek. A következő hónapokban dolgoznak azoknak a lépéseknek a meghatározásán, amelyek segítenek abban, hogy a jövő évi kampány még sikeresebb legyen - tette hozzá.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!