BKK: rosszul járnak a budapestiek az integrált tömegközlekedés megszűnésével

Kék hírek, 2023.12.21

Több százezer budapesti járhat rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg a hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között - tudatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményben csütörtökön.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerdán nyilvánosságra került tervezete szerint december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon. Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését, az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását okozná a terv megvalósítása

A százezrek által használt integrált közösségi közlekedési szolgáltatás a közös tarifán túl közös közlekedési hálózattal, összehangolt menetrendekkel, átszálló pontokkal, közös megállókkal, közös végállomásokkal, egységes forgalomirányítással működik Budapesten. A 2005-ben bevezetett jelenlegi rendszernek köszönhetően az ügyfelek egyetlen bérlettel vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten, így utazásuk során kombinálhatják a különböző közlekedési módokat, például vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Ennek megszűnése jelentős visszalépést és sok kellemetlenséget okozna a Budapesten, illetve az agglomerációban élőknek.

A HÉV-et használók különösen rosszul járhatnak, például Csepel teljes területén, vagy Óbuda északi részén, a békásmegyeri lakótelepen. Ezeket a több tízezres lakótelepeket évtizedekkel ezelőtt úgy alakították ki, hogy a városközpont a legkényelmesebben és leggyorsabban HÉV-vel érhető el.

Az agglomerációban élők számára csökkenhet a szolgáltatási színvonal. A környéki járatok kikerülhetnének a FUTÁR-rendszerből, így az ügyfelek a jelenleg rendelkezésre álló felületeken nem tudnák percre pontosan megtervezni utazásukat, nem értesülnének arról, hogy mikor érkezik jármű a megállóba - közölte a BKK.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!