Tájékoztatásuk szerint alig egy év leforgása alatt ez a negyedik jármű, amelyet a Volánbusz tesztelésre megkapott: múlt év októberében egy Credobus Econell 12 Next futott a főváros agglomerációjában, májusban Békéscsabán egy Mercedes-Benz eCitaro NMC3-mal ismerkedhettek meg a helyiek, Székesfehérváron pedig ugyancsak egy elektromos busz, az IVECO E-WAY GX 337 mutatkozott be júliusban.
A Volánbusz 2020 óta több mint húsz új típust tesztelt, köztük gázüzeműeket és elektromos meghajtásúakat egyaránt, Magyarországon tavaly először egy hidrogénmeghajtású busz is részt vett a közösségi közlekedésben teszt keretében - írták.
Az Omnibus Hungária Kft. közreműködésével most tesztelhető helyközi-elővárosi forgalomba szánt hibrid modell (a Citaro C2-ből már ismert) 48 V-os, úgynevezett lágyhibridrendszerével alacsonyabb fogyasztást és így gazdaságosabb üzemeltetést eredményez.
A gyártó az autóbusz előnyei közül kiemeli, hogy a jármű kedvező hosszúsága és 18,34 méteres fordulási sugara egyaránt alkalmassá teszi a szűkebb városi utcákban és a kanyargós - akár hegyvidéki - utakon való közlekedésre is. A fékezési energia elektromos árammá való alakításának köszönhetően az autóbusz üzemeltetése üzemanyag-takarékos és költséghatékony.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!