Az elöljáró közölte: sikerült megállapodnia a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társasággal (CNAIR) a munka átvállalásáról.
A polgármester korábban sérelmezte, hogy a bukaresti kormányhivatalok immár két éve késlekednek azoknak a feladatoknak elvégzésével, és a város emiatt elveszítheti a legfontosabb infrastruktúrafejlesztési projektje uniós finanszírozását.
Keddi sajtótájékoztatóján Emil Boc elmondta: a polgármesteri hivatal 2019 végéig elkészíti a körgyűrűépítés megvalósíthatósági tanulmányát, a térségi területrendezési tervet és kidolgozza azokat a technikai részleteket, amelyek az építési engedélyhez szükségesek. "Az építési engedélyt 2019 december 31-ig át kell adnunk a Szállításügyi Minisztériumnak, hogy aztán ők versenytárgyalást írjanak ki, és 2020 és 2023 között, négy év alatt megépíttessék a körgyűrűt. 2023. december 31. az utolsó nap, amikor el lehet még számolni az EU-nál az útépítést" - jelentette ki a polgármester.
A terv keretében 38,3 kilométeren építenének körgyűrűt és bekötő utakat, valamint bővítenek ki már meglévő utakat Kolozsvár környékén. Ezek közül az A3-as autópálya gyalui csomópontját a várossal összekötő út megépítése a legsürgetőbb feladat. Ez ugyanis északon kerülné meg a Kolozsvárral csaknem összeépült Szászfenes (Floresti) községet, melynek lakossága az elmúlt 15 év ingatlanberuházásai következtében megnégyszereződött, és 30 ezer fölé emelkedett. A Szászfenesen áthaladó E60-as európai út ma Románia legforgalmasabb útja: naponta 40 ezer gépkocsi halad át rajta.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!