Plus size a férfiak szemszögéből

Kultúra, 2017.11.29

Tudományosan bizonyított tény, hogy az erősebb nem tagjai vonzódnak a telt nőkhöz.

Nagy ruha Ezt csak a top divattervezők nem tudják, akik következetesen a hozzájuk képest mínusz negyven kilós nőkre terveznek. Bár a kifutókon ritkán láthatnak hozzájuk hasonló alkatú csajokat, a plus size méretűek jó, ha tudják, a testalkatuk nem ciki - sőt.

Sok fokozata van a teltségnek.

Érdemes megjegyezni, a túlsúlyosokat ostorozó véleményeknek annyiban van - ha van - igaza, hogy a határtalanul sok evés, az evésfüggőség miatti elhájasodás tényleg nem az a jelenség, amit támogatni kellene. A plus size előretörése óta magyarázzák az új trend támogatói, hogy az egészségtelen túlsúlyosságot cseppet sem szeretnék divatba hozni. Nem az a cél, hogy elfogadott, támogatott legyen a gátlástalan evés és mozgásszegény életmód, és az a külső, amit ez eredményez. Van egyfajta telt típus, amely természetes, egészséges, nőiesen kerek.

A férfiak véleménye egyértelműen pozitív

Tudósok egy vizsgálata szerint ha homokóra alkatú nőkről mutattak a férfi kísérleti alanyoknak képeket, olyan hatás lépett fel náluk, mintha enyhe kábítószeres állapotba kerültek volna. Egy másik körkérdésben a 15 és 50 év közti brit férfiak 80 százaléka vallotta, az érzékien telt nők vonzzák a legjobban, mint amilyen Nancy Hayssen plus size modell. Nem csoda, hogy a mozi első csillagai mind homokóra alkattal megáldott sztárok voltak: Marilyn Monroe, Sophia Loren vagy Mae West. Mindig voltak telt hírességek, az utóbbi évtized pedig a rubensi alkat reneszánszát hozta. Nem véletlenül lett rendkívül gyorsan nagyon sikeres Scarlett Johansson, aki nem törődött a kilóival. Ma már a mesterséges ‘kövérítés’ sem ritkaság. Nemcsak mell-, hanem fenék implantátum is létezik, hiszen a latin kultúrákra jellemző női hátsó-kultusz teljesen elterjedt és elfogadott lett. A plus size ruhaméret tökéletesen elfogadott, sőt, a vezető trend a teltség ma a divatban.

Túl szigorúak saját magukkal

Mindezek fényében meglepő tény, hogy a molett nők többsége mégis önértékelési problémákkal küzd. Miért van ez? A reklámok, a tömegkultúra a vékony nőket helyezi reflektorfénybe, őket látjuk az óriásplakátokon. Ennek voltaképpen az az oka, hogy rájuk könnyű ruhát tervezni (nincs sok zavaró domborulat), és jól mutatnak, mivel fiatalosnak hatnak. Nem véletlenül tűnnek fiatalnak: a reklámokban látott nők általában huszonévesre sminkelt tizenéves lányok. A marketinggépezet egy hamis képet mutat, de ez szerencsére a hús-vér férfiakat kevésbé befolyásolja, mint a megfelelni vágyó szebbik nemet. Ahogy egy magyar plus size modell fogalmazott: a nők szigorúbbak magukkal, mint a férfiak, és azokat a testrészeiket változtatnák meg szívesen, amelyekért az erősebb nem odavan.
(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!