Mint Makrai László korábban portálunknak elmondta, a szakemberek még márciusban elkezdték a javítást, azonban a rossz idő, illetve a mínuszok miatt a híd negyedéig se jutottak el.
A rendszert több szál alkotja, amelyet műanyag lábak tartanak el híd acélszerkezetétől. A legnehezebb feladat a sérült lábak lecserélése, majd a szálak elhelyezése és árammal történő ellátása.
Makrai László korábban szerkesztőségünknek elmondta, hogy a munkálatok kivitelezéséhez elsősorban jó időre, legalább két hétvégére és éjszakai munkavégzésre is szükség lesz.
A Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.-nél igyekeznek minél kevésbé akadályozni a forgalmat, ezért is végzik a munkát hétvégén, illetve éjszaka a szakemberek.
Makrai László ugyanakkor megjegyezte, hogy a munkát mindig azzal kezdik, hogy a hidat megtisztítják a galambürüléktől, ugyanis a lábakat, amelyek a szálakat eltartják a híd szerkezetétől, ragasztásos technológiával helyezik fel, így ez a munkafolyamat egyik legfontosabb eleme, amely ugyanakkor időigényes is.
Mint Makrai Lászlótól megtudtuk a szakemberek jól haladtak a munkálatokkal, így a szegedi oldal gyakorlatilag elkészült, az újszegedi viszont még hátravan, amellyel hamarosan szintén végeznek. Az eredmény már így is látványos, hiszen gyakorlatilag nem látni galambot a híd szerkezetének tetején.
Szegeden összesen mintegy 10 ezer galamb él, amelyek közül mintegy 3-4000 a Belvárosi híd környékén. Az Izabella híd környezetében is több ezer galamb van, az átkelőről viszont nem a város, hanem a Magyar Közút gondoskodik, itt azonban nincs galambriasztó telepítve.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!