Ezért a feladat megvalósítására a MÁV Zrt. vissza nem térítendő támogatást nyújt a Szegedi Közlekedési Kft-nek.
A városi közgyűlés pénzügy és vagyongazdálkodási bizottsága szerdán reggel többek között arról döntött, hogy jóváhagyja a DERABU Fejlesztési és Kivitelezési Kft-vel és a LÁET Műszaki Tanácsadó Kft-vel kötendő szerződéseket. A két cég jól ismeri az érintett áramellátó rendszereket, és komoly kivitelezési gyakorlatuk van. A szerződés megkötése meglehetősen sürgető, hiszen nem olyan rég derült ki, hogy a jelenlegi áramellátó rendszer nem bírja a kettős terhelést.
Egy korábbi előterjesztés ezért azt javasolta, a rendszer átalakítására, illetve kapacitásának bővítésére szerződjenek olyan cégekkel, melyek a munkát gyorsan és szakszerűen el tudják látni. Mint az előterjesztés fogalmazott: „a vasútvillamos beruházási projekt során a Szegedi Közlekedési Kft. meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, és ez miatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét. "
A munka elvégzése azért is sürgető feladat, mert a tervek szerint november végétől óránkénti járatok indulnak be Hódmezővásárhely és Szeged között. Januártól sűrítenék a járatokat, ekkortól ugyanis már 20 percenként járna a tram-train. Jövő év nyarán állna be az eredeti 10-15 perces sűrűség. Az ülésen elhangzott, hogy szimulálták a munkálatok miatti leállásokat, és ezek alapján nem lesz fennakadás a szegedi villamosok közlekedésében.
Az előterjesztés szerint a DERABU Fejlesztési és Kivitelezési Kft-vel kötendő megállapodás 44.750.000 plusz ÁFA összegről szól. A LÁET Kft. a terveket 14.560.000+ÁFA ellenében készíti el. A kivitelezési munkák során az áramátalakítók párhuzamosítást december 20-áig kell elvégeznie a kivitelezőnek. Az összeget a vonalat működtető MÁV Zrt. vissza nem térítendő támogatásként bocsátja a Szegedi Közlekedési Kft. rendelkezésére.
(Webrádió)
Címkék
Tram-Train
Véleménye van? Szóljon hozzá!