A Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete közleménye

Belföld, 2022.09.21

    Budapest, 2022. szeptember 21., szerda (OS) - A Tudatos Vásárlók Egyesülete ismeretterjesztő médiakampányt indít, és ezzel támogatja azt, hogy a fogyasztó képes legyen kiigazodni a zöld, natural, fenntartható, öko, karbonsemleges és hasonló, sokszor félrevezető állítások tengerében. A fenntarthatóság és a környezetvédelem fontosságát, s az arra irányuló keresletet felimerték a vállalatok is, azonban egyre gyakrabban előfordul, hogy a szlogeneknek és zöld arculatoknak nincs meg a tettekkel, mérésekkel igazolható aranyfedezete. Erre hívják fel a figyelmet kommunikációs kampányukkal, valamint egy kihívással és a Tudatos Vásárló applikáció ökocímkés termékekkel való bővítésével támogatják a fogyasztói szokások változását.

A kereskedők 85%-a a "zöld" termékek forgalmának növekedéséről számol be, ennek egyik oka, hogy a fogyasztók szoronganak a környezet pusztuló állapota miatt, és ilyen termékekért nyúlnak. A cégek ma jól tudják, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékeik népszerűségére és forgalmára. Az EU és Magyarországon is a környezetbarát tulajdonságokra utaló állítások mintegy felét találták jogszabályt sértő módon félrevezetőnek, kimerítve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát. Az Egyesület tavalyi felmérése szerint, a tisztítószerek piacán belül mindössze 1,7%(!)a hiteles ökocímke tanúsítvánnyal rendelkező ökoszerek aránya. Általánosan gyakorlat, hogy a termékeknek nincs harmadik fél általi minősítésük, vagy az állítás már eleve ködös, félrevezető. A kampányról az Egyesület weboldalán lehet olvasni.

Kiadó: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete

-------------------------------------------------------------------


Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.

Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.

(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!