A kereskedők 85%-a a "zöld" termékek forgalmának növekedéséről számol be, ennek egyik oka, hogy a fogyasztók szoronganak a környezet pusztuló állapota miatt, és ilyen termékekért nyúlnak. A cégek ma jól tudják, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékeik népszerűségére és forgalmára. Az EU és Magyarországon is a környezetbarát tulajdonságokra utaló állítások mintegy felét találták jogszabályt sértő módon félrevezetőnek, kimerítve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát. Az Egyesület tavalyi felmérése szerint, a tisztítószerek piacán belül mindössze 1,7%(!)a hiteles ökocímke tanúsítvánnyal rendelkező ökoszerek aránya. Általánosan gyakorlat, hogy a termékeknek nincs harmadik fél általi minősítésük, vagy az állítás már eleve ködös, félrevezető. A kampányról az Egyesület weboldalán lehet olvasni.
Kiadó: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!