A felmérésből kiderül, hogy a magyar válaszadók közel fele (49%) szívesebben vásárol környezetvédelmi címkével ellátott termékeket, mint címkével nem rendelkezőt. Itthon az átlagnál nagyobb a tudatosság a zöldre festés tekintetében, a válaszadók 44 százaléka állítja, hogy az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer észlelt megtévesztőnek tűnő zöld állítást, míg az uniós polgárok 34 százalékának tűnt csak fel ugyanez. Viszont mindössze 3 százalékul vallja magáról, hogy mindig képes felismerni a hamis zöld állításokat. A tanulmány eredményeire támaszkodva a BEUC és tagszervezetei, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete is ajánlást fogalmazott meg a törvényhozók felé, ami a szabályozás szigorítását szorgalmazza, többek közt a súlyosan környezetszennyező vállalatok zöld (pl. karbon-semleges)reklámjainak a betiltását. Itthon a GVH felé nyújtott be panaszt az Egyesület.
Kiadó: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!