Aláírták a szerződést a székelyföldi Csíkszereda körgyűrűjének tervezésére

Belföld, 2023.03.27

Tíz év kényszerszünet után hétfőn aláírták a szerződést a székelyföldi Csíkszereda terelőútjának tervezésére - tájékoztatta az MTI-t a romániai város önkormányzata.

A 16,9 kilométeres csíkszeredai terelőút része lesz a Csíki-medencét észak-dél irányban átszelő majdani gyorsforgalmi útnak, amely a tervek szerint becsatlakozik a Jászvásárt Marosvásárhellyel összekötő A8-as autópályába - írta hétfői közleményében a csíkszeredai önkormányzat.

A Hargita megye székhelyét nyugatról, a várossal szomszédos Csíkcsicsót és Madéfalvát keletről megkerülő "félkörgyűrű" tervezésével a kolozsvári Explan Kft.-t bízták meg. A céggel kötött tervezési szerződés értéke 18,33 millió lej (1,4 milliárd forint).

A tervezőnek idén aktualizálnia kell a tíz éve készült megvalósíthatósági tanulmányt, össze kell állítania a kiviteli tervet és az építkezési engedély megszerzését előkészítő műszaki dokumentációt. A beruházás értéke a becslések szerint meghaladja a 150 millió eurót.

"Régi projektet sikerült előhúzni a fiókból" - idézte a közlemény Korodi Attilát. Csíkszereda polgármestere arra utalt, hogy a megvalósíthatósági tanulmány 2010-ben elkészült, de a romániai közúti infrastruktúrát kezelő társaság (CNAIR) nem kezdett semmit vele. Most az RMDSZ kormányzati szerepvállalásának köszönhetően sikerült megállapodni a társasággal és a szállításügyi tárcával, hogy megbízottként az önkormányzat vegye át a beruházás tervezési fázisait.

A körgyűrű a későbbi ipari parkot is kiszolgálja majd. Hossza 16,9 kilométer, amiből 6,9 kilométer Csíkszereda közigazgatási területén halad át. A költségek 98 százalékát a CNAIR fedezi, a maradék önrész.

Hargita megye másik nagyobb városa, Székelyudvarhely körgyűrűjét is napirendre tűzik, jövő hónapban új megvalósíthatósági tanulmány készítésére írnak ki versenytárgyalást - közölte a polgármesteri hivatal a Székelyhon hírportállal. Az öt éve készült dokumentáció elavult, eszerint a terelőút Fenyéd és Szejkefürdő érintésével kerülte volna meg a várost, de utóbbi településen turisztikai fejlesztések zajlanak.

A két terelőút az áthaladó forgalomtól mentesítené a székelyföldi városokat, mivel mindkettőn áthalad a Marosvásárhelyről Brassóba vezető országút.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!