Április közepéig ingyen utazhatunk a tram-train-en

Belföld, 2021.12.01

Hétfőn elindult a MÁV-START Zrt. által üzemeltetett Szeged vasútállomás és Hódmezővásárhely vasútállomás között a vasútvillamos utasforgalmi próbaüzeme. A tram-train járatait az utasforgalmi tesztüzem ideje alatt ingyenesen vehetik igénybe az utasok.

Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között
November 29-től óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között az utasforgalmi próbaüzemben. Telephelyre tartó éjszakai féljárat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged-Rókus vasútállomásra.

Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig, ahol a kivitelezés részeként 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót is kialakítottak.

A fejlesztés célja volt, hogy a két belváros között közvetlen, átszállásmentes utazás menetidő megtakarításával és akadálymentes kényelmével, környezetbarát, biztonságos, így a közúti közlekedéssel szemben versenyképes megoldás jöjjön létre. A közúti vasúti munkák keretében Hódmezővásárhelyen 3,6 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal épült, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. (Hódmezővásárhelyi Népkert, Strandfürdő, Hősök tere, Kossuth tér, Kálvin János tér, Hódmezővásárhely nagyállomás, a megállok és a végállomás kétvágányú)

A projekt része volt a villamos pálya, megállóhelyek, kapcsolódó útburkolat, parkolók, közúti csomópontok kiépítése. Ezen a szakaszon kiépül a 600 V-DC felsővezeték-hálózat, beleértve az áramátalakítót is. Szegeden összekötő vágány épül a Szeged 1-es villamosvonal Rókus megállóhely és a 135. számú vasútvonal között. A ráhordás érdekében Hódmezővásárhelyen több száz kerékpártároló és számos P+R parkoló is épült. A nagyvasúti munkák Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert megállóhelyek közötti 22 vágánykilométeres szakaszmegújítását jelentik, úgy hogy az alkalmas legyen a meglevő 100 km/h-s pályasebességre. A projekt keretében megtörtént az Algyői Tisza-híd részleges felújítása, megerősítése is.

Utasforgalmi próbaüzembe csak és kizárólag olyan járművek kerülhetnek, amelyek biztonságosak és a szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek. Az utasforgalmi próbaüzem alatt, illetve ezt követően fogják a járművek elérni a tervezett maximális sebességet, majd a menetrend véglegesítésével a tervezett járatsűrűséget. A tervek szerint a szerelvények március közepétől a végleges menetrend és menetidő szerint közlekednek. Lázár János, a beruházásáért felelős kormánybiztos a november 29-i induláskor bejelentette, hogy április 15-ig ingyen használhatják az utasok a járatokat.

Jó hír a szegedieknek, hogy bővült a Lime elektromos rollereinek járműparkja. A korábban próbaüzemre a városba érkező modelleket ugyanis olyan rollerek váltották, amelyek akkumulátorai külön is tölthetők, van rajtuk irányjelző, és első-hátsó fék is található rajtuk, sőt még mobiltartóval is felszerelték.
(Webrádió)

Címkék

Tram-Train
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!