A hétvégén az újszegedi Partfürdő Kemping és Szabadstrand ad otthont számos autó és motor matuzsálemnek. A találkozó péntek délután vette kezdetét, melynek legizgalmasabb pontja a felvonulás volt, hiszen a matuzsálemek feltűntek Szeged utcáin. A Bertalan híd szegedi hídfőjénél több tucat ember gyűlt össze, hogy lefotózhassa a négy, illetve két, vagy adott esetben háromkerekű ritkaságokat.
A szombati nap korán reggel indult a veteránjárművek tulajdonosai számára, hiszen már 8 órakor kezdetét vette a túraverseny, amely a Széchenyi térről indult és mintegy 130 km-es tájékozódási futamot teljesítenek a résztvevők. A nézelődők számára a leglátványosabb program minden bizonnyal a vasárnapi veteránjármű kiállítás lesz a Széchenyi téren, ahol több tucat ritkaságot tekinthetnek meg az érdeklődők.
A szombati túraversenyen például rajthoz állt egy DeLorean DMC-12 is, amely mint köztudott, jelentős szerepet kapott a Vissza a jövőbe filmtrilógiában, így gyakorlatilag az autó legenda lett. Talán kevéssé ismert de a céget John DeLorean alapította, aki szülei révén erdélyi román-magyar származású. DeLorean meghódította az amerikai autóipart, dolgozott a Chryslernél, a Packardnál, sőt a General Motorsnál a Pontiac igazgatója lett, de mindez nem elégítette ki, ezért felmondott és 1975-ben megalapította a DeLorean Motor Companyt. John DeLorean olyan sportautóról álmodott, ami hosszú évekig megbízhatóan szolgálja tulajdonosát, ezért megalkotta a DMC-12-őt, amelyből 1981 és 1982 között mintegy 9 ezret gyártottak. Az üvegszálas műanyagból készült karosszéria és a szálcsiszolt rozsdamentes anyagok használata úttörő volt ebben az időben, akár csak a különleges sirályszárny. A DMC végül nagy bukás lett, de a Vissza a jövőbe filmek megőrzik az örökkévalóságnak. A DMC-12-ből egyébként mindösszesen 3 található Magyarországon.
A figyelmes szemlélődő egyébként még láthatott BMW 850i-t, amely a '90-es évek elején minden tinédzser falán ott lógott, valamint egy nem túl régi, de már oldtimer Mazda 323-ast is, nem is beszélve a csehszlovák háromkerekű kisautóról, a Velorexről, amelyet mozgássérülteknek szántak. A találkozóra olyan ikonikus autókkal is érkezetek, mint például a legendás 2CV, azaz ismertebb nevén kacsa.
A veteránjármű találkozón egészen az 1920-as évektől lehet autómatuzsálemekkel találkozni.
(Webrádió)
Címkék
XIV. Dél-alföldi Veteránjármű Találkozó
Szeged
Véleménye van? Szóljon hozzá!