Azt írták: csaknem tíz év alatt már több mint 146 millió tranzakciót bonyolított le a BKK jegy- és bérletautomata-hálózata, 378 milliárd forint értékben, a legforgalmasabb időszakukban a BKK jegybevételének több mint 60 százalékát az automata-hálózatán keresztül vásárolt termékek adták.
Hozzátették: az elmúlt években felértékelődtek a digitális értékesítési csatornák - mint például a BudapestGO applikáció vagy a Pay&GO digitális szolgáltatás -, amelyek értékesítési részaránya 2025-ben már 30 százalék feletti. Emellett az ügyfelek körében továbbra is népszerűek az automatákban vásárolt termékek, hiszen ezek értékesítési részaránya ma is eléri az 50 százalékot - írták.
Hozzátették: a BKK célja, hogy a több mint 300 automatából álló hálózat továbbra is megbízhatóan, stabilan, a kor kihívásainak megfelelően működhessen.
Az automaták további ötévnyi üzemeltetésére a Senso-Media Zrt. nyerte a közbeszerzési eljárást, a társasággal február 21-én megkötötték a szerződést is. Az automata-hálózat üzemeltetése mellett a fizikai eszközök és a szoftveres háttér biztosítása is a nyertes ajánlat része.
Tudatták azt is, az új szerződés lehetőséget biztosít arra is, hogy a Fővárosi Közgyűlés támogatása és beruházási forrás biztosítása esetén a több mint tízéves géppark teljes körűen megújuljon, sőt arra is, hogy vadonatúj, modernebb készülék is érkezzen Budapestre.
A Deák Ferenc téri metróállomásnál, valamint az Oktogon metróállomás bejáratánál már bárki találkozhat azokkal az új generációs, nagy képernyős automatákkal, amelyekhez hasonlók hamarosan felválthatnak a meglévő készülékek közül tervezetten 35 darabot - írták.
Hozzátették: kedvező fővárosi döntés esetén már 2025-ben elkezdődhet és 2026-ra befejeződhet nem csupán a már jól ismert készülékek komplett belső és külső felújítása, hanem a forgalmas, turisztikai szempontból is frekventált helyszíneken az új, nagy kijelzős automaták telepítése is.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!