Amit arról portálunkon korábban már beszámoltunk, a szegedi közgyűlés pénteki ülésén a taxiszolgáltatás hatósági árának megszüntetéséről döntött a megyeszékhelyen. A vita során Botka László polgármester megjegyezte, hogy a taxidíjak maximálása nem kötelező, csupán lehetőség az önkormányzatok számára, amellyel a megyei jogú városok többsége nem él. Eddig egyébként az utasoknak 600 forintos alapdíjat, 400 forintos kilométerdíjat, valamint 100 forint percenkénti időarányos díjat kellett fizetniük a taxiszolgáltatásért Szegeden.
A fővárosban
hétfőtől biztosan emelkedni fognak a taxis tarifák, hiszen az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nő. A Fővárosi Közgyűlés április 13-án módosította a taxirendeletet, amelyet a jelentős üzemanyagár-emelkedéssel, a megnövekedett inflációval, valamint a minimálbér emelkedésével indokolt.
Az egyik legnagyobb szegedi taxitársaság vezetője szerint egyelőre nem várható tarifaemelés a városban, ugyanakkor hozzátette, hogy amennyiben az üzemanyagárak változni fognak, azaz lekerül az ársapka, akkor drágulás várható. Erre a kormány döntése értelmében leghamarabb július 1-től kerülhet sor. A szakma egyébként nincs könnyű helyzetben, hiszen a koronavírus alatt mintegy 30%-al csökkentek a fuvarszámok, amelyek csak most emelkedtek vissza a 2018-as szint közelébe. Az általunk megkérdezett taxitársaság munkavállalói kevesebben vannak, mint a pandémia előtt, ráadásul probléma az is, hogy öregszik a szakma, a fiatalok egyre kevésbé találják vonzó munkának a taxizást. Szegeden jelenleg a Tempó Taxi, Taxi Plusz, a Rádió Taxi 3, a Tele 4 Taxi, valamint néhány szabadúszó alkotja a kínálatot.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!