Elektromosra cseréli gázhajtású buszait Kaposvár

Belföld, 2024.04.11

Idén megkezdődik és a tervek szerint 2027-ben befejeződik a kaposvári közösségi közlekedésben szolgálatot teljesítő, sűrített földgázzal és biogázzal üzemelő autóbuszok elektromos meghajtású járművekre történő cseréje - jelentette be Szita Károly (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön.

Elektromosra cseréli gázhajtású buszait Kaposvár A városvezető a somogyi vármegyeszékhelyen - az első körben 15 jármű megvásárlását biztosító támogatási szerződés aláírása előtt - felidézte: a város nyolc évvel ezelőtt helyezte üzembe a helyi közösségi közlekedésben a sűrített földgázzal, biogázzal üzemelő, 40 tagot számláló autóbuszflottáját, amelyet két elektromos busszal egészítettek ki a közelmúltban.

A zéró emissziós buszok forgalomba állításával, a teljes flotta 2027-ben befejeződő cseréje illeszkedik abba az összetett programba, amellyel 2030-ig Kaposvár "Magyarország egyik, ha nem a legegészségesebb" városa kíván lenni - mondta.

Felidézte: ennek érdekében már korábban bővítették az egészséges életmódhoz való hozzájutás lehetőségét, futó-, sétaköröket építettek, kerékpárutakat hoztak létre, elindult a kaposvári közbringaprogram, ingyenes szűrővizsgálatokat indítottak a városban, s üzembe helyezték az első két elektromos buszt.

A közösségi közlekedés megújítása során az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) keretében az EU és a magyar kormány nettó 6,7 milliárd forintos támogatásának köszönhetően idén év végéig 10 csuklós, 3 szóló és 2 kisebb, midi elektromos buszt szereznek be - fejtette ki.

Szita Károly utalt arra, hogy a flotta teljes cseréjével spórolhat a város, hiszen a tervek szerint a járművek töltéséhez is nagyrészt napelemekből nyert energiát használnak majd fel, így biztosítva a kedvező utazási költségeket.

Ha olcsóbb a buszok fenntartása, akkor olcsóbb a bérlet, a jegy, csökken a veszteség, tágítani lehet a kedvezményes utazók körét is - hívta fel a figyelmet, kitérve arra, hogy Kaposváron jelenleg is ingyen utaznak a nyugdíjasok, és a 6 és alattiak, míg a 6-14 éves korúak havi egy vonaljegy áráért buszozhatnak.

Közölte azt is, hogy egy "minden igényt kielégítő dinamikus menetrendet" vezetnek be, bővítik a járatok számát, s a jövőben olyan helyekre jutnak el helyi járatok a kisebb buszokkal, ahol eddig nem tudták biztosítani a közösségi közlekedés.

Kitért rá: a mostani bejelentés okos buszmegállók létrehozását is támogatja, így a várakozók tudni fogják, mennyit kell még várni, hol jár a buszuk, de akár telefonjukat is tölthetik majd a megállókban.

Nagy Balázs, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közlekedési, környezeti és energiahatékonysági fejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára közölte: a fejlesztés a 2021/2027-es támogatási időszak uniós és kormányzati forrásából valósul meg. Az IKOP Plusz keretében több mint 4 milliárd eurós - 85 százalékban uniós, 15 százalékban kormányzati - forrás érkezik Magyarországra - nagyrészt a négy leghátrányosabb helyzetű régióba - közlekedésfejlesztésre.

A támogatás a tiszta üzemű városi, elővárosi közlekedés megteremtését, a vasúti és regionális intermodális közlekedési fejlesztést, a biztonságos közúti közlekedés elősegítését szolgálja - közölte.
(MTI)

Galériánk

Elektromosra cseréli gázhajtású buszait Kaposvár Elektromosra cseréli gázhajtású buszait Kaposvár Elektromosra cseréli gázhajtású buszait Kaposvár Elektromosra cseréli gázhajtású buszait Kaposvár Elektromosra cseréli gázhajtású buszait Kaposvár
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!