Lázár János, a térség országgyűlési képviselője (Fidesz) az átadóünnepségen elmondta, a térségben élők harminc éve vártak a beruházásra, hiszen korábban voltak olyan napok, amikor a nagylaki átkelőnél várakozó kamionok sora Apátfalva széléig állt.
Az M43-as autópálya 2015-ös átadását követően napi háromezer kamion már a csanádpalotai autópálya-határátkelőhelyet használja. A növényvédelmi és állat-egészségügyi ellenőrzésre kötelezett rakományt, valamint veszélyes árut szállító járművek, naponta mintegy ötszáz teherautó azonban Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak belterületét érintve közelíthette meg a számukra kijelölt nagylaki közúti határátkelőhelyet - ismertette a politikus.
A 3,37 milliárd forintból, teljes egészében hazai forrásból megvalósult beruházás lehetővé teszi, hogy a forgalom lakott terület érintése nélkül érhesse el a határátkelőhelyet - tette hozzá.
Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója elmondta, a tavaly tavasszal kezdődött beruházás során 3,1 kilométeren felújították az M43-as autópályát és a falut összekötő utat, 2,2 kilométeren, új nyomvonalon pedig közvilágítással ellátott út épült. A nagylaki közúti átkelőnél körforgalmi csomópontot építettek ki, a teherforgalom ellenőrzésére pedig egy 386 négyzetméteres vizsgálóépületet alakítottak ki.
A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. volt - közölte a szakember.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!