A rendezvény azt célozta, hogy elindítsa a Magyar Katolikus Egyház több száz intézménye közötti együttműködést és olyan hatékony gyermekvédelmi rendszereket dolgozzanak ki, amelyeket használhatnak az egyházi fenntartású iskolákban, a szerzetesrendekben és a papképzésben is - olvasható a közleményben.
A szakmai fórum részvevői ismertették a Magyar Katolikus Egyház különböző közösségeinek és intézményeinek gyermekvédelmi programjait, kezdeményezéseit, és egyeztették jövőbeli elképzeléseiket - írták.
A rendezvényen a Katolikus Pedagógiai Intézet (KaPI) bemutatta a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia megbízásából a 2021-2022-es tanévtől induló kétéves gyermek- és ifjúságvédelmi szervezetfejlesztő projektjét. Ennek keretében 39 katolikus iskolában és óvodában 2-3 tagú gyermekvédelmi teamet állítanak fel és intézményspecifikus gyermekvédelmi stratégiát készítenek külső szakmai mentor támogatásával.
Gájer László, az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye gyermekvédelmi felelőse arról tájékoztatott: a főegyházmegyében továbbfejlesztik a már korábban megkezdett gyermekvédelmi munkát. 2021-től a papi továbbképzésében is rendszeresítették a gyermek- és ifjúságvédelmi képzéseket, a 2021-2022-es tanévtől pedig beillesztik a kispapok szemináriumi képzésébe is.
Tovább bővítik a terápiás segítségnyújtás lehetőségeit, ennek érdekében a főegyházmegye együttműködési megállapodást kötött egy az egyháztól független terápiás központtal. Emellett a főegyházmegye munkatársai bekapcsolódnak a Szerzetesi Iroda Emberi méltóság projektjének műhelymunkáiba is - mondta el.
A rendezvényen bemutatták a Pannonhalmi Bencés Gimnáziumban öt éve működő gyermekvédelmi rendszert. Juhász-Laczik Albin, a gimnázium igazgatója úgy fogalmazott: "hisszük, hogy a gyermekvédelemnek és tágabban, az emberi méltóság védelmének a területén szükség van a különböző intézmények együttműködésére, ami kölcsönös bátorítást, gazdagítást és közösséget eredményez".
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!