A régi tehervagon egyik végére a határzár építése során is használt horganyzottacél-oszlopokból készült keretet erősítettek. Az acélgerendákra hét sor - a gyorstelepítésű drótakadálynál és a határzár kerítéseinek tetején is használt - NATO-drót került.
Az elmúlt hetekben a sínek és a magyar-szerb határ metszéspontjánál, ahol a vasúti közlekedés miatt nem épült meg a határzár, naponta több ezer migráns érkezett. A Szeged és Szabadka közötti vasúti közlekedést augusztus második felében leállították.
Korábban a MÁV szakemberei a helyszínen arról beszéltek, hogy a határzár hiányzó részére vasúti kapu kerül, amelyet megnyithatnak a szerelvények előtt, ha újraindul a forgalom. Ezt a megoldást helyettesíti - feltehetően ideiglenesen - az átalakított tehervagon.
Időközben az 5-ös főúton található határátkelőre terelték át a migránsokat, akik a zöldhatárról teljesen eltűntek. Ezzel párhuzamosan egyre inkább néptelenedik el a vasútvonal és a közút találkozásánál létrehozott, úgynevezett gyűjtőpont is. A segélyszervezetek is átcsoportosítják erőiket.
A migránsokat a régi átkelőről buszokkal a röszkei vasútállomásra viszik, ahonnan az osztrák határra indulnak a szerelvények.
Az MTI tudósítója este nyolckor azt tapasztalta, hogy indulásra készen áll az állomáson egy 13 személyvagonból álló, bevándorlókkal teli szerelvény.
A forgalmista azt mondta, hogy hétfő este még több vonat indul az állomásról. Azt mondta, annyi, amennyire szükség lesz, vagyis ha megtelik egy szerelvény, újabbat küldenek a menekültekért.
(MTI)
Galériánk
Véleménye van? Szóljon hozzá!