Karácsony Gergely: az elkövetkező évek legfontosabb fejlesztése lesz az Újbuda-Újpest villamostengely

Belföld, 2024.03.19

Az elkövetkező évek legfontosabb fejlesztése lesz, a 4-6-os villamosvonal forgalmához és léptékéhez hasonlítható, Újbudát Újpesttel összekötő fonódó kötöttpályás közlekedési tengely, amelynek nyomán "kivirágzik az élet" - mondta Karácsony Gergely főpolgármester a projektindító fővárosi sajtótájékoztatón kedden.

Az európai nagyvárosok között Budapesten különösen magas a villamosközlekedés jelentősége a közösségi közlekedésben, de "mi ezzel sem vagyunk elégedettek" - fogalmazott a főpolgármester, aki hozzátette, szeretnének újabb és újabb fejlesztéseket megvalósítani.

Karácsony Gergely elmondta, hogy régi fényképeket nézve megállapította, azokon sokkal több villamos van, mint amennyit most látunk. Egyben Budapestet a villamosok városának nevezve úgy fogalmazott, a most bejelentett projekt arról szól, hogy visszaépítenek egy hajdan volt villamosvonalat. Ez, mint mondta, a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci út déli részén valósulhat meg.

A Pesti fonódó II. olyan városrészeket köt össze, amelyek egy részén már van metróközlekedés - hívta fel a figyelmet a városvezető, de mindjárt megjegyezte, ez a szakasz olyan nagy szállítási kapacitást igényel, hogy a felszíni közlekedés is szükséges.

Ahol pedig a felszíni közlekedés elérhető, kisebb léptékek vannak, rugalmasabb, átszállásmentesebbek a kapcsolatok, "kivirágzik az élet" - mondta Karácsony Gergely, aki kitért arra is, hogy a projekt kapcsán nagyon fontos a Nyugati tér átépítése, amelyre "bőven ráfér", hogy egy másfajta arculata legyen.

Most, a projekt tervezésének elindulásakor még sok nyitott kérdés van, de az biztos, hogy a Nyugati téri felűjárót elbontják, ezáltal létrehozva egy kellemesebb, szellősebb városi területet.

Ugyanakkor a tér áteresztőkapacitása nem csökkenne, a jelenlegi felüljárón áthaladó forgalom szintben keresztezné a Nagykörutat, a nagy befogadóképességű villamosoknak köszönhetően jóval többen érhetnek majd célba gyorsabban és kényelmesebben, mint napjainkban - hangzott el.

A terület új kialakítása emellett túlmutatna jelenlegi szerepén, és a Nyugati tér nemcsak mint kereszteződés, hanem egy "létező és funkcionáló városi köztérként" is szerepelhetne a budapestiek életében.

A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósulhat meg - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!