A Szeged közigazgatási határáig tartó szakasz volt az első, amit átadtak a beruházásból. A terv az volt, hogy épp úgy, mint Algyőt, Deszket, Újszentivánt vagy Tiszaszigetet, Sándorfalvát is kerékpárút kösse össze Szegeddel. A 4519-es út mentén a Fehér-tói csatornától egészen Szeged közigazgatási határáig tartó szakasz 655 millió forintos támogatást kapott az Európai Uniótól, a beruházás teljes költsége 881 millió forint volt, ennyiből készült el a 2 és fél méter széles, 6235 méter hosszú kerékpárút.
A két város összekapcsolása után a Sándorfalvától északra fekvő Ópusztaszer bekapcsolása lett a következő cél. A település leginkább az itt lévő nemzeti történeti emlékpark miatt fontos turisztikai célpont, így a megvalósulást követően immár kerékpárral is kirándulhatnak a turisták ide Szegedről, vagy akár messzebbről is. A munkák folytatására Sándorfalva, Dóc és Ópusztaszer a megyei közgyűléssel közösen, konzorciumban pályázott, majd a munkák megkezdése óta szakaszosan haladnak a kerékpárút építésével, mivel a munkaterületeket nem egyszerre tudták átadni a kivitelezőnek.
A terepviszonyok ugyanis nem igazán kedvezőek, hiszen olykor lápos, olykor erdős, olykor pedig szikes területeken kell átvezetni a kerékpáros nyomvonalat. Nagyon fontos, hogy a közúttól teljesen elkülönülve haladjon a kerékpárút, ugyanis ezt egy meglehetősen balesetveszélyes szakasznak tartják a biciklisek és autósok egyaránt. Ha a teljesen biztonságos kerékpárút elkészül, bizonyára a mostaninál is többen bringáznak majd Szeged és Ópusztaszer között. Erre a munkálatok jelenlegi állása szerint már nem kell sokat várni, mert ha nem jön közbe semmilyen váratlan esemény, májusban átadhatják a kerékpárosok számára a teljes útszakaszt.
(Webrádió)
Címkék
Szeged
Ópusztaszer
Kerékpárút
Véleménye van? Szóljon hozzá!