TV műsor

Komoly veszteséggel zárta a tavalyi évet a rendezvény- és médiaközpont

Belföld, 2021.06.02

Nőtt a foglalkoztatottak száma tavaly a Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft-nél. Az önkormányzati tulajdonú cég éves beszámolójából az is kiderül, hogy a járvány miatt jelentősen csökkent a kft árbevétele.

IHRK
2019-ben a Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft. nettó árbevétele megközelítette a 700 millió forintot, tavaly azonban a 150 milliót sem érte el. A cégcsoporton belül főként a Szegedi Ifjúsági Házat a Belvárosi Mozit és a Partfürdőt érintették érzékenyen a koronavírus-járvány miatti megszorítások. Ezek az intézmények több hónapig zárva tartottak, ráadásul ez a tendencia áthúzódott az idei évre, hiszen május előtt nem üzemelhettek.

Mint ismert, tavaly a március 11-től elrendelt zárás június 17-ig tartott, majd november 11-től újra bezártak ezek az intézmények. Bár a nyár nagy részében enyhe korlátozások voltak érvényben, a Szegedi Ifjúsági Napokat nem tudták megrendezni. A beszámolóból kiderül, hogy az idén azt tervezik, hogy megtartják a SZIN-t, mégpedig augusztus utolsó hétvégéjén.

Annak ellenére, hogy csökkentett üzemmódban folyt a munka a cégnél, a tavalyi és a 2019-es adatok összehasonlításából kiderül, hogy nyolc fővel többen dolgoztak a Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft-nél, mint két évvel korábban. A foglalkoztatotti létszám 2020-ban 111 fő volt, ugyanakkor a 12 közfoglalkoztatott munkatársból csak 6 maradt.

A cég nagyságrendileg hasonló támogatást kapott 2019-ben, mint 2020-ban. Az önkormányzati és pályázati forrásoknak köszönhetően közel 600 millió forintot kapott a Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft. mindkét évben. Ennek ellenére a társaság 2020. évi adózás előtti eredménye valamivel több mint 31 millió forint volt. Ez az érték valószínűleg az idén sem lesz jobb, hiszen az év első öt hónapjában a fent említett intézmények továbbra is zárva tartottak.

Két önkormányzati médium is ehhez a szervezeti egységhez tartozik: a Szeged Televízió, valamint a szeged.hu internetes oldal. Ez utóbbi éves beszámolója meglehetősen szűkszavú, melyben megjegyzik, hogy három podcastot is elindított a portál, és az oldal látogatottsága érezhetően megugrott a koronavírus-járvány ideje alatt. Korábban szó volt róla, hogy a televíziót és szeged.hu-t egy másik önkormányzati cégbe szervezik ki, ám végül maradtak a Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft. kötelékében.
(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!