Azt írták, a megállókat az induló járatokat felsoroló új táblákkal szerelték fel, hogy ezentúl itt is könnyebben, gyorsabban tájékozódhassanak az utasok.
Az óbudai táblák cseréje egy korszerűsítési projekt része, amelyben a Budapesti Közlekedési Központ fokozatosan újítja meg a teljes budapesti hálózat információs felületeit. Korábban az ügyfelektől érkezett észrevételek alapján a BKK arról döntött, hogy a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt nélkülözhetetlen az utastájékoztatás átláthatóbbá, informatívabbá tétele. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem - ahol az indokolt - új megoldásokat alkalmaz.
A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk, számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Az aluljáróval rendelkező csomópontokban a betűk az aluljárók megfelelő kijáratát jelzik.
Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni - ismertette a BKK.
A BKK az elmúlt két és fél évben mintegy 40 csomópontban tette korszerűbbé a tájékoztatást, és a következő hetekben, hónapokban is további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát - olvasható a közleményben.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!