A híd pályaszerkezetének bontása a múlt héten elkezdődött, az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják - közölték.
Az új, úgynevezett ortotróp acéllemezek lényegesen könnyebbek, így csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel. Összesen 94 acél pályalemez készül, amelyek átlagos súlya mintegy 6 tonna, méretük 3,4x7,3 méter.
Az új pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit.
A Lánchíd felújítása 2023-ig tart, az aktualitások a www.lanchid.hu oldalon olvashatók - áll a BKK közleményében.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!