A négyhónapnyi megfeszített munka során kicserélték a Gyökeres-árok és a Répás-árok felett átívelő, egyenként 21 méter támaszközű, felsőpályás, rácsos tartós acélszerkezetű gyulafirátóti völgyhidakat.
Az új hidak megjelenése megegyezik a korábbi hidakéval, ugyanis kiemelt cél volt az örökségvédelmi szempontok betartása, de korszerű anyagokat és technológiákat alkalmaztak.
A lecserélt hídszerkezetek a vasútvonal megnyitása óta, 128 éven át szolgálták a közlekedést és ez idő alatt csupán kétszer kaptak nagyobb felújítást. Megújultak a hídfők és több száz méteren teljesen felújították a pályát is, a talpfák egy részét betonaljra cserélték.
Csaknem 2,5 kilométeren végeztek vágányszabályozást, elvégezték több vasúti átjáró felújítását is. A munkálatokkal egyidőben gyérítették a pálya menti növényzetet és kivágták a vasúti közlekedésre veszélyes fákat.
A MÁV saját forrásából, mintegy 2 milliárd forintból megvalósuló beavatkozásoknak köszönhetően fél kilométeren megszűnt a korábbi sebességkorlátozás.
A beavatkozás kisebb utómunkálatokkal és tereprendezéssel november végén fejeződik be teljeskörűen, ezek a vonatforgalmat már nem érintik.
Magyarország egyetlen műemléki védettségű vasútvonalán az őszi bakonyi túrázásra indulók tehát már ismét tervezhetnek a vonatokkal, a Cuha-völgybe kirándulókat kétóránként közlekedő járatokkal és kedvező árú, 1199 forintért megváltható Bakony napijeggyel várja a vasúttársaság, mely egy teljes napon át korlátlan utazást biztosít a Győr és Veszprém közötti vasútvonalon, valamint a térség számos autóbuszvonalán.
(MTI)
Címkék
MÁV
Győr
Veszprém
Véleménye van? Szóljon hozzá!