A második legrangosabb intézmény az Eötvös Lóránd Tudományegyetem (ELTE) Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnáziuma, a rangsorban harmadik a veszprémi Lovassy László Gimnázium - tartalmazza a közlemény.
Azt írták, hogy minden eddiginél frissebb adatokon alapuló, átfogóbb, részletesebb gimnáziumi rangsor készült a most felvételiző diákok és szüleik tájékozódását segítendő. A Mathias Corvinus Collegiumnak az Oktatási Hivatal közreműködésével létrejött értékelése Magyarország 100 legjobb gimnáziumát mutatja be.
A tájékoztatás szerint, az MCC a rangsor összeállításakor 400 iskolának az Oktatási Hivatalban rendelkezésre álló, közhiteles adatait vizsgálta.
Ennek alapján a három legjobbnak ítél intézmény után a következő a sorrend: 4. a Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium Budapest. 5. a Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium Budapest, 6. a Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium, 7. az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium Budapest, 8. a Berzsenyi Dániel Gimnázium Budapest, 9. a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola és 10. a Szent István Gimnázium Budapest. Hozzátették, hogy a TOP100-as rangsor a Mandiner című hetilap február 6-án megjelent számában olvasható. Magyarország 100 legjobb gimnáziuma számára az MCC ünnepélyes díjátadó gálát szervez - tették hozzá.
Közlésük szerint, az összehasonlítás szempontjai a következők voltak.
A 2023/2024 tanévben a gimnáziumok tanulóinak felsőoktatási felvételi eredményei, a 10. évfolyamos gimnáziumi tanulók matematika és szövegértés kompetenciamérési eredményeinek átlaga, a gimnáziumi tanulók által letett összes közép- és emelt szintű érettségi vizsga százalékos eredményeinek átlaga és a gimnáziumban emelt szinten letett érettségi vizsgák számának aránya. A tanévben a gimnáziumokba történő felvételihez első helyen írt középiskolai központi felvételi eredmények átlaga, a gimnáziumokba első helyen jelentkezők aránya, és a gimnáziumokban az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen (OKTV) döntős tanulók száma - sorolták.
Az indikátorok azonos súllyal vették figyelembe az érintett intézmények bizonyos szempontú társadalmi elismertségét, valamint a tanári munka és a tehetséggondozás eredményességét - fűzték hozzá.
Az MCC szerint a hét elemzési terület együttes alkalmazása lehetővé teszi, hogy a rangsor a ma elérhető legalaposabb, legmegbízhatóbb értékelést adja a gimnáziumokról. Ezért az MCC és az Oktatási Hivatal együttműködési megállapodást írtak alá a rangsor évenkénti megjelentetéséről.
Felhívták a figyelmet arra is, hogy az elemzés nem vizsgálta a szakgimnáziumokat, illetve azon intézményeket, amelyekkel kapcsolatban az adatok teljeskörűen nem álltak rendelkezésre.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!