Deli Mária, az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) ápolási és betegbiztonsági igazgatója az MTI-nek elmondta, a program célja, hogy a szakdolgozó és a beteg között gördülékenyebb, zökkenőmentesebb legyen a kommunikáció.
Azt mondta, az OKFŐ eddigi legnagyobb megmozdulása ez a képzés, amely egy kommunikációs készségfejlesztés az ápolási igazgatók, vezető szakdolgozók személyes részvételével.
Ismertetése szerint a képzésekre – amelyeket professzionális trénerek vezetnek - az ország minden pontjáról és minden szakterületről érkeznek vezető szakdolgozók, és nemcsak kórházi, hanem rendelőintézeti szakemberek is részt vesznek a programon.
Elmondta, a kiscsoportos foglalkozások keretében a résztvevők módszertani támogatást kapnak a beteg-szakdolgozó közötti kommunikációs helyzetek megoldásához, lesznek szituációs gyakorlatok, valamint a stressz, a feszültség hatékonyabb kezelésére is ajánlanak számukra elsajátítható módszereket.
Deli Mária kitért arra, hogy sok esetben a beteg-szakdolgozó kommunikációjában van a legtöbb félreértés.
A beteg, aki állapota miatt eleve egy kicsit beszűkült állapotban van, másként érti, érzi a feléje irányuló kommunikációt, információs aszimmetria alakulhat ki a felek között. Szakdolgozói oldalról is nagy a leterheltség mind mentálisan, mind pszichésen, így a segítő szakmákban is szükséges a folyamatos készségfejlesztés – tette hozzá.
Elmondása szerint az átfogó kommunikációs tréninget megelőzte egy felmérés, amelyben a szakdolgozók kifejezték igényüket egy ilyen program iránt.
Az OKFŐ ápolási és betegbiztonsági igazgatója kitért arra: a képzés során összegyűjtött információkat, javaslatokat a trénerek segítségével elemzik és beépítik egy következő készségfejlesztő programba.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!