Nagy Sándor a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta, a szegedi rakpart felújítását hosszú évek óta tervezi az önkormányzat, a több ütemben megvalósuló beruházás célja a környezet zöldítése, olyan területet szeretnének kialakítani a folyó közelében, ahol nyáron is érdemes időzni és ne az árvízvédelmi töltés betonja miatt kialakuló forró katlan fogadja a partra érkezőket - közölte az alpolgármester.
A fejlesztést a jelenleg jelentős gépjármű forgalmat lebonyolító és részben parkolóként is használt rakparton úgy ütemezik, hogy minél kisebb közlekedési problémát okozzon, ezért idén nyárra előrehozták a régészeti és vízépítési munkálatokat. Ez utóbbi során a közművek cseréje történik meg 330 méteres szakaszon a Belvárosi híd és a Belvedere palota között - tudatta Nagy Sándor.
Molnár Csilla ásatásvezető elmondta, a feltárást csütörtökön kezdték el, és szinte azonnal megtalálták a szegedi vár északi falának maradványait.
Ennek közvetlen közelében egy másik falrészlet is előkerült, ám ez meglepetésként érte a szakembereket, mert a területen nem volt tudomásuk másik régészeti korú épületrészről. A vízügyi szakemberekkel folytatott konzultáció után azonban megállapították, hogy a megtalált boltíves falmaradvány az 1879-es nagy árvizet követően épült első partfal része - közölte a Móra Ferenc Múzeum munkatársa.
A következő hetekben folyó feltárások egyik célja a szegedi vár északi falának részletes dokumentálása. Emellett a régészek dolgoznak majd a Móra Ferenc Múzeum épületével egy vonalban, a folyóparton található rondella területén is, ott a déli várfal maradványait keresik majd - mondta a szakember.
A Dunát, a Marost, a Tiszát és a Körösöket elsőként feltérképező vízépítő mérnök, geodéta, Huszár Mátyás nevét viselő rakparton a munkálatok idén a tervek szerint augusztus 19-ig tartanak.
Fotó: MTI/Oláh Tamás
(MTI)
Galériánk
Tetszett a cikk?
Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!