A közlemény szerint a zöld megállapodás közlekedési célkitűzéseinek megvalósítását elősegítő kezdeményezés egyedülálló lehetőséget ad a vasúti szektor számára, hogy rendezvényekkel és tájékoztató kampányokkal népszerűsítse ezt a fenntartható közlekedési módot. Az ágazat kommunikációs tevékenységeinek koordinálása kulcsfontosságú a vasút európai évének sikere szempontjából, ezért a szervezet többféle forgatókönyvet is összeállított.
A bizottság megvitatta a terveket, valamint a kommunikáció során a szektor által alkalmazandó főbb üzeneteket. A vasút európai éve plusz költségekkel jár majd a CER számára, ezért megvitatták az ez alapján felülvizsgált költségvetési tervet is - tették hozzá.
Az ülésen egyebek mellett felvetődött, hogy a vasút európai éve kedvező alkalmat nyújt a vasúti szektornak arra, hogy elővezesse a közlekedési szolgáltatások ökocímkézésére vonatkozó javaslatát. A kezdeményezéssel a környezeti hatások külső költségei megjelennének az árban, így a vasút előnye környezeti szempontból költségelőnyként jelenne meg.
A CER-tagok vasúti vonalainak hossza az európai vasúti hálózat 71 százalékát fedi le; a szervezetben magukat képviseltető vállalatok adják az áruszállítási üzletág 76 és a vasúti személyszállítás 92 százalékát Európában. A 70 európai vállalatot tömörítő szervezet - melynek tagja a MÁV mellett a GYSEV, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület és a Vasúti Pályakapacitás-elosztó (VPE) is - tevékenysége kiterjed a vasutak szempontjából fontos valamennyi területre, így például a személyszállításra, a közszolgáltatásra, a környezetvédelemre is - írta a MÁV.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!