Pántya József az ülésen emlékeztetett arra, hogy a 16 kilométeres elkerülő útról, a négysávosított 21-es főút továbbépítéséről Salgótarjántól a szlovák határig Lázár János építési és közlekedési miniszter egyeztetett decemberben Salgótarjánban a tárca "vidéképítő" útján.
A helyettes államtitkár közölte, megvalósíthatósági tanulmányt készítenek a múltban elkészült dokumentációk felülvizsgálatára.
Ismertetése szerint a tehermentesítő út két csomóponttal épülhet meg. A forgalmi adatok nem indokolják a kétszer kétsávos kiépítést, hosszú távon a kétszer egysávos építéssel érdemes számolni, mert a szorzók alapján 2053-ra 15-16 ezres járműforgalom prognosztizálható.
Hozzátette, 17 ezres járműforgalomnál kell elkezdeni gondolkodni a kétsávos útról az egysávos helyett, 20 ezernél pedig már a kétszer kétsávos útnak "helye van".
Pántya József közölte, a kétszer kétsávos út költsége 382 milliárd, a kétszer egysávosé 270 milliárd forint lenne a 16 kilométeres szakaszon.
Azt mondta, a tervezők dolgoznak, a megvalósíthatósági tanulmány a harmadik negyedévben készül el, és a végeredményről újra beszámol majd Salgótarjánban.
A megyei jogú város képviselői kérdések, hozzászólások nélkül fogadták el a tájékoztatót.
Lázár János, az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője decemberben járt Salgótarjánban, ahol Kreicsi Bálint (Fidesz-KDNP-Hajrá, Salgótarján! Egyesület), polgármesterrel tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy tárgyaltak többi között a városi vasúti közlekedésről, az úthálózat felújításáról, új munkahelyek teremtéséről is. Látogatása céljának nevezte, hogy bizonyos településekkel új szövetséget kössön a kormány.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!